تازه های اخبار تازه های اخبار

تاکید مدیر شعب استان مرکزی بر جلسات داخلی روسای شعب با همکاران شعبه و تذکار اهداف و برنامه

دومین سمینار فصلی مسئولین ارشد بانک مسکن استان مرکزی

در دومین سمینار فصلی مسئولین شعب بانک مسکن استان مرکزی، هر یک از مدیر و معاونین مدیریت بر برنامه ریزی مدون کارکنان در دستیابی به اهداف بانک تاکید نمودند
"روسای شعب باتشکیل جلسات داخلی، کارکنان را ازجهت گیری ها، برنامه ها و اهداف راهبردی روز بانک آگاه کنند".
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب استان مرکزی؛ در دومین سمینارهماهنگی فصلی مسئولین ارشد بانک مسکن استان مرکزی که با حضور مدیر، معاونین مدیریت ، روسای شعب ، روسای دوایر و کارشناسان مدیریت درتالارآموزش ساختمان مدیریت بانک مسکن استان برگزار شد، در ابتدا گوشه هائی از مراسم مجمع عمومی بانک که به تایید صورت های آماری و بیلان مالی سال 94 انجامیده بود، برای حاضرین پخش شد و اهم بیانات دکتر بت شکن مدیر عامل بانک مسکن در مجمع، به سمع و نظر مدعوین رسید.
در ادامه، مجید امیری مدیر شعب بانک مسکن استان به ایراد سخن پرداخته، گفت: در طول سال؛ همایش ها، سمینارها و جلسات متعدد ویدئو کنفرانس، با موضوع های مهم و متفاوت در بانک مسکن تشکیل میشود و در آن، شخص مدیر عامل محترم، اعضای محترم هیات مدیره ومدیران محترم امور در بانک، سخنانی ایراد می دارند. وی گفت متعاقب این جلسات، در مدیریت های شعب، مدیران با تشکیل جلساتی ، مراتب را به استحضار روسای شعب می رسانند و این انتظار می رود که مسئولین شعب در جمع همکاران شعبه ومسئولین دوایر ستادی نیزدر جمع کارکنان دایره، بلافاصله با تشکیل جلساتی کوچکتر؛ آخرین برنامه ها و دستورالعمل های ساری بانک را همراه با توصیه و رهنمودهای مدیران ارشد بانک به کارکنان انتقال داده و متقابلا" نقطه نظر و پیشنهاد همکاران را به منظور انتقال به مسئولین، دریافت دارند.
امیری سپس به توفیقات بانک در سال گذشته و امسال اشاره نموده گفت: افزایش قابل توجه سرمایه بانک، کاهش نرخ سپرده قانونی صندوق ممتاز، انتشار یکصد هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت به پشتوانه تسهیلات رهنی و اوراق بهادار بازار پول جهت تجهیز منابع بلند مدت بخش مسکن، پشتیبانی تاسیس دو شرکت پس انداز و تسهیلات منطقه ای و ارائه خدمات تامین مالی جهت پروژه های بزرگ ساختمانی، فعالسازی حساب صندوق پس اندازمسکن یکم با سقف های جدید در نرخ های سود تک رقمی و تاسیس صندوق تضمین تسهیلات رهنی و نیز راه اندازی ده صندوق زمین و ساختمان و نخستین صندوق املاک و مستغلات بخش مسکن، اقدام در جهت تامین مالی و احیای بافتهای فرسوده شهری،افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل اوراق، انجام لیزینگ مسکن جهت پشتیبانی از تقاضاهای مسکن، پیگیری تسویه و تهاتر مطالبات دولت و بالاخره ایفای نقش هاب عملیات بانکی جهت توسعه etc ؛ تا حدود زیادی مبین نقش تخصصی توسعه ای بانک مسکن در ماه های اخیر بوده است و امیدواریم به پاس عزم جدی  مسئولین بانک وحمایت دولت محترم ، این روند تا توسعه ای و فراگیرشدن دامنه خدمات بانک مسکن در منطقه به عنوان بانکی متخصص وپیشران درعرصه اقتصاد ، تولید و کسب و کار، تداوم یابد.
مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی با اشاره به عملکرد شعب استان طی شش ماهه نخست سال جاری، امتیاز مکتسبه مدیریت استان مرکزی و قرار گرفتن در جمع 10 مدیریت برتر مستقر درمنطقه سبزکشور، برای پنجمین بار متوالی را مطلوب دانست و ضمن تشکر از تلاش همکاران وابلاغ پیام تبریک مدیر عامل بانک به ایشان، گفت: آنچه در شاخص های عملکردی مدیریت شعب استان قابل تامل است، اختلاف فاحش امتیاز اولین و آخرین شعبه در جدول امتیازگیری شعب مدیریت در نیمه نخست سال است که می بایست با برنامه ریزی جدی، تلاش مضاعف و رفع نقاط ضعف از سوی شعب پائین جدول وحفظ جایگاه امتیاز، تداوم پیگیری و تقویت نقاط قوت برای شعب موفق، جبران گردیده و در مجموع، تعادل برقرار گردد.
وی همچنین اثر منفی رشد مطالبات و نتیجتا" افزایش نسبت npl مدیریت در مقایسه با عملکرد ابتدای سال جاری بر امتیاز ارزیابی عملکرد مدیریت را از نکات قابل توجه  قلمداد و پیگیری جدی مطالبات را در نیمه دوم سال جاری از اهداف کوتاه مدت مدیریت به حساب آورد و تصریح کرد: با الهام گرفتن از عملکرد مثبت دیگر مدیریت های موفق و برآیند جلسات متعدد کارگروه وصول مطالبات در مدیریت، روش جدیدی جهت پیگیری تا وصول مطالبات معوق مدیریت، نهادینه و اجرائی خواهد شد که در آن، با تقسیم پرونده های تسهیلات معوق شده به نسبت پرسنل هرشعبه و حسب روزهای کاری هرماه مطالبات هر پرونده لااقل یک بار در ماه پیگیری می شود و نتیجتا" امر پیگیری مطالبات، استمرار یافته و بدهکاران، به جدیت موضوع ، اهمیت پیگیری بانک و بازپرداخت اقساط معوق خود مصمم خواهند شد.
امیری از دیگر اقدامات مدیریت در کاهش مطالبات بانک را افزایش پرسنل دایره حقوقی و وصول مطالبات در مدیریت خوانده، اظهار داشت: دراین اقدام، هر یک از 5 نیروی مستقر در این دایره، 50 نفر از کارکنان شعب را راهبری و ایشان را در پیگیری تا وصول کامل مطالبات، یاری خواهند داد.
فرج اله سوسن آبادی معاون اجرائی مدیریت استان مرکزی نیز در سخنان خود، با مقایسه نسبت npl شعب مدیریت استان و تفاوت این نسبت در شعب مختلف، ضمن نامطلوب  خواندن ترکیب مزبور؛ مطالبات بانک را بخش مهمی از منابع بالقوه بانک دانست که باید با برنامه ریزی مدون به بانک برگردانده شوند. وی با تبیین دو روش بانکی و غیر بانکی در وصول مطالبات ، روش بانکی مشتمل بر؛ مذاکره مستقیم با بدهکار و ضامنین تسهیلات، اخطار تلفنی، اخطار کتبی و مراجعه حضوری به درب منزل یا محل کار بدهکاران را بسیار مطلوبتر ، اثر بخش تر و سهل الوصول تر از روش غیر بانکی یا همان پیگیری قضائی و توسل به اقدامات اجرائی خوانده، گفت : باید کار پیگیری را از همان قسط اول با ارسال پیامک و یا مذاکره مستقیم با بدهکار با جدیت دنبال نمائیم.
معاون اجرائی مدیریت استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود، کسب تجربه و استفاده ازنظرات ارزشمند همکاران در مدیریت استان و نیز همکاران موفق دیگر مدیریت ها در کشور را بسیار مهم خواند. وی تجربه را همچون تحفه وهدیه ای گرانبها دانست که می تواند در انجام وظایف و رفع مشکلات کاری و در زندگی، به کار گرفته شود. سوسن آبادی تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود تا با حفظ حرمت همکاران و ایجاد روحیه همدلی و وفاق، توام با صداقت در کار، تبادل تجربه بین همکاران به راحتی صورت پذیرد.
محسن بابائی معاون مالی و فناوری مدیریت، سخنان خود در سمینار را در سه بخش مطرح نمود. وی در بخش اول سخنان خود، با برشمردن وظایفی چون برنامه ریزی، رهبری، تصمیم گیری، سازماندهی، کنترل و نظارت برای مدیران؛ وظایفی نظیر؛ بارگزاری و بکارگیری مطلوب نیروها درسازمان، بودجه بندی، سیاست گذاری، گزارش دهی و هماهنگی را نیز در زمره وظایف مدیران امروز به حساب آورده وگفت : روسای شعب بانک نیز ازاین قاعده مستثنی نبوده باید ضمن آشنائی با این شرح وظایف، با اعتقاد قلبی به همدلی وکارگروهی، کار هدایت و راهبری شعب را تا دستیابی به اهداف و حصول نتیجه به انجام رسانند.
وی در دومین بخش از سخنانش با بررسی عملکرد شعب استان به تفکیک در 5 دوره اخیر ارزیابی عملکرد، ضمن تشکر و قدردانی از تکرار موفقیت برخی شعب در این دوره ، فرصت باقیمانده تا پایان سال را مناسب برای جبران کاستی های شعب با عملکرد ضعیف ترخواند و اظهار امیدواری کرد؛ مسئولین شعب مزبور در این باره مصمم و باانگیزه کار و تلاش نموده و با رصد اطلاعات آماری شعبه به صورت مستمر، عملکرد خود را نسبت به اهداف ابلاغی بانک، تحلیل کنند.
بابائی دراظهارات پایانی خود؛ از برنامه تبلیغاتی بانک و گروهبندی اخیر کارکنان مدیریت و شعب استان، جهت معرفی و تبلیغ گسترده طرح جدید آتیه جوان، سخن گفته تاکید کرد؛ در این خدمت جدید، بانک، حسابی برنامه محور با هدف ایجاد فرهنگ پس انداز برای اقشار جوان و نوجوان و متعاقبا" تجهیز منابع خرد و پایدار مشتریان هدف و افزایش سهم بازار آتی بانک از تسهیلات پرداختی بخش مسکن، عرضه می کند و انتظار این است که با هوشیاری و تلاش همکاران استان، تحقق اهداف مزبور در مدیریت استان مرکزی در اسرع وقت صورت پذیرد.
دومین سمینارفصلی مدیران ارشد بانک مسکن استان مرکزی با سخنرانی روسای شعب موفق در بخش های مختلف عملکردی طی نیمه نخست سال جاری و سخنان مسئولین دوایر ستادی مدیریت در جمع کارکنان، ادامه و در نهایت با تقدیر از زحمات و تلاش 10 رئیس شعبه برتر استان در احراز بالاترین امتیاز ارزیابی عملکرد و تقدیم لوح سپاس به ایشان خاتمه یافت.
آخرین بروزرسانی 1395/11/4