نمایش محتوای وبی نمایش محتوای وبی

نشست مسئولین بانک مسکن با مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان
انعقاد تفاهم نامه همکاری میان بانک مسکن و سازمان همیاری شهرداری های استان
سازمان همیاری شهرداری داری های استان مرکزی در باشگاه مشتریان بانک مسکن

 

احمدعلی جعفری مدیر شعب بانک مسکن استان: بانک مسکن آمادگی دارد با ارائه خدمات و اعطای تسهیلات مناسب و ارزان قیمت، در کنار سازمان  همیاری شهرداری های استان، خدمات عمومی شهرداری به شهروندان را تسهیل بخشیده، سرعت دهد.  

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب استان مرکزی در نشست مسئولین بانک مسکن استان مرکزی با مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان در دفتر مدیر شعب استان؛ جعفری با بیان این که بانک مسکن با پرداخت بیش از 36000 میلیارد ریال تسهیلات، بزرگترین پرتفوی پرداخت تسهیلات در بین شبکه بانکی استان به شمار می رود، گفت: خوشحالیم که عمده تسهیلات بانک را به تامین مالی بخش مسکن و ساختمان در چارچوب قوانین بانکداری اسلامی تخصیص داده و در این بین، ضمن مساعدت به عموم مردم در تهیه سرپناهی مناسب و ارزان قیمت، در چرخه تولید، اشتغال و رونق اقتصادی استان نیز تاثیر گذار بوده ایم.

جعفری افزود: بانک مسکن مصمم است در سال جاری و سالهای پیش رو؛ به انجام تکالیف خود در حوزه بافت فرسوده و ناکارآمد شهری و تامین مالی پروژه های مسکونی در این مناطق، استفاده حداکثری از ظرفیت بازار سرمایه در جذب مشتریان و متقاضیان بخش مسکن، حمایت و تامین مالی پروژه هائی که در آن ها از تکنولوژی های جدید در جهت بهینه سازی مصرف انرژی بهره برده می شود، ارائه بیشترین تسهیلات به انبوه سازان دارای صلاحیت حرفه ای، پیاده سازی تجهیز پس انداز ملی از طریق ارتقای فرهنگ پس انداز ، افزایش توان خرید مردم از طریق افزودن بر سقف تسهیلات و کاهش قابل توجه نرخ سود تسهیلات در جهت سرعت بخشیدن به چرخه تولید مسکن همت گمارد.

جعفری تصریح کرد: امسال همچنین بانک با تسهیل در شرایط صدور ضمانتنامه های بانکی، پیمانکاران بخش ساختمان و دیگر متقاضیان این خدمت را حمایت همه جانبه نموده و انتظار دارد؛ دستگاه های خدمات رسان از جمله شهرداری ها و سازمان های حامی آن به عنوان یک شریک اقتصادی، در سیاست گذاری ها و اجرای طرح ها با بانک تشریک مساعی نموده و همانطور که بانک در عمده تسهیلات پرداختی خود به مشتریان، در اولین اقدام، متقاضیان تسهیلات را به منظور برطرف نمودن مشکلات عدیده املاک و اراضی و پرداخت عوارض به شهرداری معرفی می کند؛ ایشان نیز از باب همکاری، شرایط را برای ایفای خدمات متقابل و تعامل بایسته با بانک مسکن که یقینا بانک عامل بهینه سازی، نوسازی و زیبا سازی شهر به شمار می رود تسهیل بخشند.

مجتبی عالیخانی، مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان در ادامه، با تشکر از میزبانی بانک مسکن در این جلسه و تشکر از خدمات بانک مسکن در عمده اقدامات عمرانی و زیربنائی استان خاصه در بخش مسکن و ساختمان و استقبال مسئولین و کارکنان این بانک از طرح های دولت در این بخش اظهار داشت: سابقه همکاری سازمان همیاری شهرداری های استان با بانک به سال های گذشته برمی گردد. طی این مدت، سازمان، تعامل بسیار خوبی با بانک داشته و از خدمات بانک در بخش تسهیلات و صدور ضمانتنامه به خوبی استفاده نموده است.

وی افزود: از نظر سازمان همیاری شهرداری ها، بانک مسکن به جهت برخورداری از خدمات خوب و پرسنل متخصص و مجرب، مناسبترین موسسه مالی مرتبط با کار سازمان و سازمان ها و دستگاه های فعال در حوزه مسکن و شهرسازی است و سعی داریم با رفع موانع موجود، دامنه همکاری های فی مابین را توسعه دهیم.

عالیخانی افزود: سازمان در کنار شهرداری به عنوان متولی ایجاد محیطی شاد و سالم و به دور از دغدغه و اضطراب برای زندگی اجتماعی مردم، همواره سعی داشته و دارد، شرایطی فراهم آورد تا رضایت همشهریان به نحو مطلوب تامین شود. وی گفت: در این راستا سعی داریم با کمک کارشناسان خود و تشریک مساعی با مدیران شهرداری، جامعه انبوه سازان و تولیدکنندگان حرفه ای حوزه مسکن و شهرسازی در استان و بانکی عامل که ید طولائی در اعطای تسهیلات و تامین مالی بخش مسکن داشته و بتواند حداکثر مساعدت لازم را در ارائه خدمات مطلوب به سازمان و اعطای تسهیلاتی ارزان و مناسب به مردم ایفا نماید؛ مجری طرح های عمرانی در استان باشیم.

در ادامه جلسه؛ تفاهم نامه ای میان سازمان همیاری شهرداری ها و  بانک مسکن استان به منظور ارتقاء همکاری های فی مابین؛ از طریق اعطای تسهیلات و ارائه خدمات بانکی به مدیران، سرمایه گذاران، پیمانکاران و شرکت های طرف قرارداد آن سازمان و نیز تعهد سپرده گذاری و تمرکز منابع سازمان در بانک مسکن و همکاری با بانک در زمینه منعقد گردید و مقرر شد زین پس؛ هر دو دستگاه، روند اجرای مفاد تفاهم نامه را در جلسات فصلی بررسی نمایند.

ساعت : 09:16:00
تاريخ : 1399/10/09

تازه های اخبار تازه های اخبار

اولین سمینار هماهنگی مسیولین بانک مسکن استان

عزم جدی مسیولین بانک مسکن استان مرکزی در برنامه ریزی مدون برای اقدام و عمل در سال اقتصاد مقاومتی
درسمینارهماهنگی مسیولین بانک مسکن استان مرکزی با مسیولین و کارکنان شعب و دوایر ستادی مدیریت استان که به منظور تبین برنامه ها و سیاست های راهبردی بانک در سال جاری برگزار گردید، مجید امیری مدیر شعب استان مرکزی با اشاره به سخنان و تاکیدات مدیرعامل محترم بانک مسکن درهمایش اخیر مدیران ارشد بانک، طرح ریزی برنامه های سال جاری بانک را بر اساس رویکرد اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در راستای حمایت از اولویت های دولت برشمرده ، گفت : با عنایت به نامگذاری سال 95 و منویات مقام معظم رهبری در خصوص پیاده سازی اقتصاد مقاومتی ، برنامه های بانک در 4 بخش و بدین ترتیب ارایه گردیده اند؛ شناسایی و تمرکز بر فعالیت ها در زنجیره های اقتصادی مزیت دار – انتقال فناوری و تکنولوژی در معاملات خارجی – بهره وری و صرفه جویی و بالاخره تکیه بر صنایع کوچک و متوسط . وی افزود بخش مسکن و ساختمان به عنوان مهمترین محرک اقتصاد در خروج از رکود ؛ مصداق عینی بند اول فرمایشات مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی به شمار می آید و قطعا" از بانک مسکن به عنوان پیشران و محرک توسعه بخش مسکن وساختمان در کشور انتظار می رود با تدوین برنامه ها و سیاست های راهبردی ، به این هدف مهم دست یابد. امیری ابلاغ متمم سیاست های اعتباری از سوی بانک را اقدامی درجهت عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی برشمرده و خدماتی چون فروش امانی مسکن واعطای تسهیلات فروش اقساطی با شرایط ویژه را حرکتی در جهت خروج مسکن از رکود تلقی نمود. امیری سپس به لزوم ارتباط موثر ، مداوم و متعارف با مشتریان هدف اشاره نموده گفت :عموم فعالین بخش مسکن، از تولید کنندگان مصالح و تجهیزات ساختمانی گرفته تا پیمانکاران ، انبوه سازان ، مشاورین و متقاضیان مسکن می بایست خواستگاه اقتصادی خود را فقط در این بانک جستجو نموده و با همفکری و تشریک مساعی با کارکنان مجرب بانک مسکن، در نیل به خروج این بخش از بحران و رکود ، تلاش نمایند. وی کارکنان بانک مسکن در شعب و دوایر مدیریت را به فراگیری و افزایش دانش اطلاعات شغلی توصیه نموده افزود ؛ هر یک ازهمکاران ما باید مانند یک بانکدار حرفه ای، به عنوان نماینده ای مطلع از سازمان در هر پست سازمانی ، خدمات و دستورالعمل های جاری بانک را در کمال صداقت و صراحت در اختیار مخاطبین قرار داده، با برقراری ارتباط مناسب با مردم ، ضمن پرستاری از منابع حقیقی و حقوقی مشتریان ، توانایی فروش محصولات بانک را نیز داشته باشند. امیری از ایجاد دایره ای به همین منظور (مشاوره مالی مشتریان) در شعبه مرکزی اراک خبرداد و گفت اگر چه پیشتر از این هم کارکنان بانک و به ویژه روسای شعب، پاسخگوی سیوالات مشتریان بوده و هستند؛ لیکن ایجاد این دایره در شعب و معرفی کاربری با این عنوان در جایگاه مشاور مالی ، می تواند اطلاعاتی جامع تر و تفصیلی تری ، در اختیار مشتریان قرار داده و سوای انتقال مفاد خدمات و دستورالعمل های بانک به ایشان ، متقابلا" نقطه نظر و پیشنهاد سازنده مشتریان را به مسیولین ارشد بانک منتقل نماید. مدیر شعب استان مرکزی در پایان به اهم انتظارات مدیران ارشد بانک ازکارکنان صف و ستاد در بانک مسکن اشاره نموده و مواردی چون ؛ سلامت اداری و رشد ارزش های اخلاقی، ایجاد فضایی مناسب در جهت جلب اعتماد عمومی مردم به عنوان یک سرمایه مهم اجتماعی برای بانک ، حسن خلق و محبت در ارایه خدمت و پاسخگویی به مردم، ایجاد محیطی سالم از طریق شفاف سازی عملیات بانکداری ، توجه به مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع ،صرفه جویی و جلوگیری از اسراف در بیت المال، رعایت دقیق آیین نامه و دستورالعمل ها، نظارت و هماهنگی دایمی بر کار وعملکرد نیروهای تحت سرپرستی، توجه به مشکلات کارکنان و... را مورد تاکید قرار داد.
سوسن آبادی معاون اجرایی مدیریت استان مرکزی در ادامه ، در سخنانی؛ اخلاق حرفه ای را لازمه هر یک از کارکنان در بانک دانست. وی دامنه شمول اخلاق حرفه ای را در گفتار، رفتار و کردار و ارزش های انسانی کارکنان بانک دانسته و در تعریفی ؛ اخلاق حرفه ای را مسیولیت پذیری کارکنان در حرفه و پست سازمانی خویش تلقی نمود. سوسن آبادی انتظار مردم از یک کارمند بانک را صداقت و شفافیت درگفتار و عمل ، نیز عدالت و عدم تبعیض قایل شدن میان مشتریان ، احترام به شخصیت ونیز به وقت افراد دانسته گفت : باید فرهنگ اخلاق حرفه ای را روز به روز توسعه و ترویج دهیم و حفظ کرامت مشتری را نه به خاطر رعایت دستورالعمل بانک بلکه از درون و به عنوان یک ارزش اخلاقی ملاک عمل قرارداده، این مهم را به کلیه کارکنان تسری دهیم. معاون اجرایی بانک مسکن استان مرکزی افزود در سال جاری اهدافی برای هر یک از شعب معین گردیده و انتظار می رود با توجه به این که امسال مقرر است ؛ شاخص هایی چون جذب منابع ، وصول مطالبات و پرداخت تسهیلات، همه ماهه مورد ارزیابی قرار بگیرد ، مسیولین شعب با نظارت مستمر خود در ابتدای هر روز ، روند افزایش و یا کاهش عملکردی را در قیاس با روز گذشته مورد مداقه قرار داده و از کاهش امتیاز ارزیابی عملکرد شعبه جلوگیری به عمل آورند. بابایی معاون مالی و فناوری مدیریت، در بخش دیگری از سمینار خلاصه ای از عملکرد سال گذشته بانک و وضعیت رتبه بانک مسکن استان مرکزی را در مقایسه با دیگر مدیریت های هم درجه ، کل شبکه بانک و نیز سایر بانک ها در استان ، به سمع کارکنان مدیریت رساند. وی با اشاره به رتبه و جایگاه نسبتا" خوب بانک مسکن استان مرکزی در سال گذشته ، حفظ و ارتقای جایگاه خوب سال گذشته را کاری دشوار تلقی نموده و همیاری و تلاش مضاعف کلیه کارکنان را در این باره خواستار شد. بابایی همچنین در راستای توسعه فرهنگ بانکداری الکترونیک از کارکنان خواست اپلیکیشن موبایل کاتالوگ را جهت گوشی کلیه همکاران نصب و راه اندازی نموده ومتعاقبا" مشتریان را با خدمات بانک از طریق این نرم افزار راهنمایی کنند. در بخش پایانی سمینار ، از روسای 20 شعبه برتر مدیریت که در ارزیابی عملکرد سال گذشته با احراز نمره عالی ، حایز رتبه برتر شده بودند تجلیل به عمل آمد. همچنین در این مراسم ، به فعالان عرصه فرهنگی و برترین های مسابقات فرهنگی بانک جوایزی اعطای شد.
آخرین بروزرسانی 1395/7/4