تازه های اخبار تازه های اخبار

تاکید معاون اجرائی بانک مسکن بر پیگیری وصول مطالبات

بسیج کارکنان بانک مسکن در وصول مطالبات معوق

معاون اجرائی بانک مسکن استان مرکزی از بسیج نیروهای صف و ستاد این بانک در پیگیری و وصول مطالبات معوق بانک از بدهکاران تسهیلاتی سخن گفت
به منظور تجهیز قوای پرسنل شعب استان مرکزی در کار پیگیری و وصول مطالبات بانک مسکن ، مدیریت استان مرکزی با تشکیل زیرگروه هائی در کمیته وصول مطالبات ، از نیروهای صف و ستاد مدیریت در این امر استفاده می نماید. فرج اله سوسن آبادی معاون اجرائی بانک مسکن استان مرکزی در جلسه هماهنگی روسای دوایر مدیریت استان با اعلان این خبر افزود ؛ در راستای کنترل روند رو به رشد مطالبات ، توقف و کاهش آن در شعب مدیریت استان مرکزی و به منظور بهره گیری از تجربه و توانائی کلیه پرسنل شعب و دوایر مدیریت ، زیرگروه های کمیته وصول مطالبات در سه گروه 9 نفره تشکیل گردیده و مقرر است طی روزهای آتی با حضور در شعب تابعه مدیریت ، همکاران شعبه را در پیگیری و وصول طلب بانک یاری رسانند. . وی گفت مطالبات معوق صرفا" مربوط به شخص یا اشخاص خاص در شعبه نبوده ، کلیه همکاران بایستی نسبت به این مهم واکنش نشان داده و دغدغه عدم وصول مطالبات را همواره در ذهن داشته باشند. سوسن آبادی تصریح کرد متاسفانه در سالهای اخیر به دنبال پرداخت تسهیلات به ویژه در بخش مسکن مهر و مسکن روستائی و عدم اختیار مسئولین بانک در اخذ و پذیرش وثیقه معتبر در قبال اعطای تسهیلات مزبور ، حجم مطالبات بانک ناخواسته رو به افزایش بوده و نگرانی مسئولین و کارکنان بانک را در پی داشته است. وی نتیجه بازگشت مطالبات ناشی از اعطای تسهیلات بانک را ، تجهیز منابع و متعاقبا" فراهم آمدن فرصتی دوباره برای اعطای تسهیلات به اقشار مختلف مردم از سوی بانک برشمرده افزود؛ تشکیل زیرگروه های پشتیبان در مدیریت صرفا" جهت وصول مطالبات نبوده ، هر زمان شعب مدیریت در راستای تحقق اهداف بانک، نیاز به حمایت داشته باشند ، تیم های حمایتی متشکل از نیروهای با تجربه ستاد در مدیریت تشکیل و در مواقع لزوم به شعب اعزام می گردند. سوسن آبادی وظایف و مسئولیت های اعضای زیرگروه وصول مطالبات مدیریت را بدین شرح اعلان کرد:
1.همکاری با شعب به منظور رصد مطالبات شعبه ، کنترل پرونده های تسهیلاتی و پیگیری پرونده ها تا حصول موفقیت در وصول مطالبات 2. مراجعه ضوری حداکثر سه نفر از اعضای زیرگروه به شعب مزیور و مذاکره با بدهکاران خصوصا" در پرونده هائی با اقساط معوق بالغ بر ده قسط 3. بررسی کلیه پرونده های معوق بالای شش قسط و ارائه راهکار و راهنمائی لازم به همکاران در جهت وصول طلب 4. حضور در شعب ( در ساعات خارج از وقت اداری ) لااقل به مدت دو روز در هفته و نظارت بر نحوه پیگیری مطالبات در شعب 5. بررسی مشکلات حقوقی و اجرائی پرونده ها و انعکاس گزارش به مسئولین مدیریت 6. تلاش مجدانه به منظور پیشگیری از انتقال مطالبات به سرفصل های غیر جاری.
معاون اجرائی مدیریت استان مرکزی فرایند کار زیرگروه های کمیته وصول مطالبات را برای یک دوره زمانی سه ماهه دانسته گفت ؛ در صورت عدم حصول نتیجه قابل قبول طی این مدت ، فعالیت گروه ادامه خواهد داشت.
آخرین بروزرسانی 1395/4/8