تازه های اخبار تازه های اخبار

سمینار فصلی

اولین سمینار فصلی مدیریت بانک مسکن استان مرکزی

تاکید مدیر امور شعب بانک مسکن بر هدفدار بودن فعالیت شعب و دوایر مدیریت از ابتدای سال جاری

نخستین سمینار فصلی مدیریت شعب استان مرکزی با حضور مدیرو معاونین مدیریت ، روسای شعب و دوایر ستادی و کارشناسان مدیریت برگزار شد . در ابتدای سمینار امیری مدیر شعب بانک مسکن استان ضمن تشکر از زحمات همکاران مدیریت به پاس تلاش هائی که در سال گذشته داشته و منجر به کسب رتبه و امتیاز مطلوب در بین دیگر مدیریت های بانک مسکن گردید ، سلام گرم مدیر عامل محترم بانک را به همکاران ابلاغ نموده ، از سوی ایشان به تمامی همکاران خداقوت گفت. وی با تبیین اهم بیانات دکتر بت شکن در مجمع ارزیابی عملکرد مدیریت های شعب بانک مسکن کشور ، مدیریت جهادی را نه تنها مربوط به سال گذشته که مربوط به سال های پیش رو دانسته ، امسال را به تعبیر مقام معظم رهبری، سال فاطمی ، سال آرزوهای جدید، سال فرصت ها و چالش های بزرگ ، همراهی مردم و همدلی دولت و ملت نامیده ، اظهار امیدواری کرد این همدلی ، همراهی و هم افزائی در مجموعه بانک مسکن نیز همچون دیگر سازمان های خدمتگزار، مصداق یابد .امیری به نقل از مدیرعامل محترم ؛ بانک مسکن را حیاتی ترین ، مردمی ترین ، محبوبترین ومطلوبترین بانک کشور دانسته مصداق اصلی این ادعا را اهمیت بخش مسکن در اقتصاد کشورو نقش بسزائی که بانک در تامین مالی مسکن اقشار مختلف جامعه خصوصا" زوجین جوان و خانه اولی ها ایفا می نماید از یکسو و دغدغه اصلی سیاستگزاران ،مسئولین ارشد و مقامات بلند پایه کشور به این بخش که از مهمترین قطب های سرمایه گذاری و از پرنوسان ترین و پررونق ترین قطب های سرمایه گذاری به حساب می آید از سوی دیگر خوانده ،امسال را سال چالش اقتصادی مطرح و تلاشگران در این بخش را افرادی جهادگر معرفی نمود .امیری افزایش کیفیت خدمات ، لزوم تکریم مشتریان و جلب رضایت ایشان را گام عملی در افزایش سهم ، از بازار مشتریان قلمداد کرد. مدیر شعب استان مرکزی سپس رئوس اهداف تعیین شده برای سال جاری و تکالیف و ماموریت کارکنان شعب را در چند پارامتر بدین شرح مطرح نمود ؛ متمرکز سازی نظام برنامه ریزی و انضباط مالی ، بهداشت اعتباری تسهیلات خرد ،دستیابی به حداقل رشد 32 درصدی درجذب منابع و برنامه ریزی لازم در تجهیز منابع ارزان قیمت ، لزوم کاهش نسبت تسهیلات اعطائی به سپرده های جذب شده ، تلاش در کاهش بهای تمام شده منابع ، نیز کاهش npl مطالبات شعب بانک به زیر 2 درصد همراه با جدیت در پیگیری وصول مطالبات خصوصا" مطالبات قدیمی و مشکوک الوصول ، لزوم برنامه ریزی در تجمیع و احیای حساب های صندوق پس انداز مسکن با توجه به احتمال افزایش میزان تسهیلات اعطائی بانک در این بخش ، تلاش در جهت افزایش بهره وری هم در بخش نیروی انسانی و هم در دارائی ها و سرمایه بانک ، کسب سهم 4 درصد از کل درآمدهای مشاع و غیرمشاع با هدف تامین هزینه های پرسنلی و نیز کاهش هزینه های جاری ، توجه ویژه به درآمدزائی با گسترش خدمات کارمزد محور ازجمله افزایش ضمانتنامه های صادره و خدمات بانکداری الکترونیک ،مدیریت وجوه نقد در شعب ، ارزیابی شاخص های فاقد وزن و شاخص های نظارتی از ناحیه بازرسی و حراست، ترویج فرهنگ قدرشناسی و رعایت شایسته سالاری و بالاخره لزوم دانش محوری و برنامه محوربودن امور شعب .

امیری سپس به سخنان وزارات محترم اقتصاد و دارائی و راه و شهرسازی و نیز بیانات ارزشمند مدیران امور بانک پیرامون برنامه های عملیاتی در دسترسی به استراتژی تدوین شده برای امسال و سال های آتی اشاره نموده گفت : از نظر ایشان نظام برنامه ریزی و پاسخگوئی در نظام بانکی باید ملاک عمل باشد. مسکن ،بانکی توسعه ای است که به عنوان متخصص در بخش مسکن ایفای وظیفه می کند پس شایسته است در مسیر توسعه ، تنوع محصولات خود را به متقاضیان معرفی نموده ، برای مشکلات مسکن در کشور راه حل داشته باشیم. نیز شایسته است خدمات خوب خود را به مشتریان هدف خصوصا" اصناف و مشاغل مرتبط با بخش مسکن معرفی و متقابلا" از طرح ها ، ایده ها و نقطه نظرات ایشان در بهبود خدمترسانی بانک استفاده نمائیم. امیری در ادامه به نقش نیروی انسانی مطلوب در شعب بانک و لزوم انتخاب ایشان از بین افراد دیندار ، مطلع ، دانش محور ، خلاق و دلسوز اشاره نموده ، مشارکت کارکنان در جهت ساختن محیطی شاد ، سالم ، آرام و اخلاقی همراه با تقویت ارزش های اسلامی و انسانی ، کمک به حفظ صیانت بانک ،ایجاد امید و خودباوری در همکاران و استفاده از ظرفیت های بالقوه کارکنان با رویکرد اصلاح و رشد و توجه بیشتر به امر آموزش و افزایش دانش وآگاهی اطلاعات شغلی کارکنان بانک را از مهمترین دغدغه ها و اهداف بانک در این بخش دانست.

مدیر شعب استان مرکزی افزود انتظار ما از شعب ،برنامه ریزی جهت رشد همه جانبه در بخش های مختلف بوده ، صرفا" رشد تک بعدی در جذب منابع ، پرداخت تسهیلات ، وصول مطالبات ویا رشد در بخش it نداشته ، برای همه بخش ها ، با در نظر داشتن هدف ابلاغی ، عملکردی مطلوب ارائه دهند، چرا که ملاک ارزیابی شعب، احراز نمره حداکثری در کلیه بخش های مورد انتظاراست و شایسته است مسئولین شعبه به طور مستمر ، هرگونه افزایش و یا کاهش دراهداف شعبه را مورد بررسی و پیگیری قراردهند. امیری در ادامه به رتبه مدیریت شعب استان مرکزی در قیاس با دیگر مدیریت ها و نیز درمقایسه با دیگر بانک های استان به لحاظ عملکردی اشاره نموده گفت ؛ با اندکی دقت در عملکرد مدیریت ها و بانک های موفق می توان دریافت که به اجرا گزاردن اصول و فنون بازاریابی و مذاکره ، دغدغه حفظ منابع موجود و جذب منابع و مشتریان جدید ، تلاش در برگشت مطالبات بانک ، توسعه بانکداری الکترونیک ، داشتن روحیه مشارکت و به کارگیری تمام ظرفیت و پتانسیل کارکنان در کار، از عوامل اصلی موفقیت آنان بوده و قطعا" رسیدن به چنین توفیقی برای بانک مسکن دراستان مرکزی نیز، بابرخورداری از پرسنلی فهیم و امکانات و ظرفیت های موجود در استان دور از دسترس نخواهد بود. وی تصریح کرد ؛ انتظار دارم از همین ابتدای سال در جهت تحقق اهداف بانک کوشا باشیم و این مهم را سرلوحه برنامه های روزانه و در صدر شرح وظایف کارکنان صف و ستاد قرار دهیم . امیری سپس با تشریح مدل پیشنهادی 1+5 از سوی مدیر عامل محترم ، تکالیف ابلاغ شده حاصل نشست مدیران ارشد در مجمع ارزیابی عملکرد مدیریت های شعب را تبیین نموده از روسای شعب خواست با تشکیل جلسات مشابه در شعبه ، کلیه کارکنان را در جریان امور قرار داده ،ایشان را به همدلی و مشارکت در محقق نمودن اهداف بانک رهنمون سازند.

در ادامه سمینار ؛ فرج اله سوسن آبادی معاون اجرائی مدیریت شعب بانک مسکن استان به ایراد سخن پرداخت . وی گفت محیط رقابتی شدید حاکم بر بانک باید برای رشد و بقا و نیز برای موفقیت ، برنامه محور باشد. وی شناسائی موقعیت ها و استفاده از فرصت ها را از ارکان موفقیت افراد و سازمان ها خصوصا" موسسات مالی و اقتصادی دانسته گفت ؛ وقتی 65 هزار میلیارد منابع در استان شناسائی و ثبت شده است این یک فرصت است و بایستی از آن استفاده نمود . سوسن آبادی افزود عملکرد بانک وقتی توام با موفقیت است که اثربخش بوده باشد و این از شناسه های سازمان توسعه یافته است. امروز مردم به عنوان بهترین ارزیابی کننده ها ، از بانک مسکن و عملکرد آن به خوبی یاد می کنند. لذا شایسته است برای خودمان مزیت رقابتی و برای مشتریان ارزش ایجاد کنیم. وی از دیگرمولفه های اثر بخشی یک سازمان را ایجاد جوی دوستانه ، همراه با همدلی و تشریک مساعی عنوان داشته ابراز داشت این مهم باید در مجموعه بانک به صورت یک فرهنگ نهادینه شود. سوسن آبادی سپس به تحلیل اهداف ابلاغ شده به شعب در سال جاری اشاره نموده از روسای شعب خواست ، همکاران خود را به دستیابی به اهداف ابلاغی حساس نمایند. وی رعایت 12/n تحقق اهداف را در پایان هر ماه از سال جاری ملاک عمل دانسته با اشاره به مفاد سیاست های اعتباری بانک در سال جاری ، نقاط مبهم دستورالعمل مذکور را برای همکاران تشریح نمود. سوسن آبادی تصریح کرد کاهش قیمت تمام شده منابع در بانک زمانی محقق می گردد که منابع ارزان و بدون هزینه جذب شود و در مقابل تسهیلات گران قیمت به راحتی در اختیار متقاضیان قرار گیرد . در هر دو صورت مدیریت شعب بانک مسکن آماده مذاکره با مشتریان چه در بخش تجهیز و هم در بخش تخصیص منابع می باشد. معاون اجرائی مدیریت خطاب به همه کارکنان بانک در شعب و مدیریت گفت ؛ امیدوارم انتظاراتی که مدیران ارشد بانک از ایشان دارند را جدی گرفته به آن جامه عمل بپوشانند. محسن بابائی معاون مالی و فناوری مدیریت شعب بانک مسکن استان ، با مطلوب خواندن رتبه بانک مسکن استان در ارزیابی به عمل آمده گفت ؛ با وجود این مطلوبیت ، باز هم جا برای کار بیشتر و تلاش در جذب سهم بیشتری از بازار دربانک مسکن وجود دارد. وی با تحلیل منابع موجود در استان و سهم ناچیز بانک مسکن از این منابع اذعان داشت ؛ در سالهای گذشته به صورت تکلیفی یا غیر تکلیفی بیشتر به تخصیص تسهیلات پرداختیم و از فرصت ها به خوبی استفاده نشد لیکن انتظار می رود امسال با مقایسه مستمر نسبت منابع جذب شده ، تسهیلات پرداخت شده و مطالبات ایجاد شده ، قبل از تایید و امضای هر سندی ، به تاثیر گذاری آن در اهداف بانک بیاندیشیم و اگر تسهیلاتی می پردازیم و یا مطالباتی را لاوصول می خوانیم ، همزمان منابعی ارزان و مناسب برای شعبه تجهیز نمائیم. بابائی گفت باید تمامی همکاران ما در شعب و دوایر مدیریت نقش یک بازاریاب را ایفا نموده برای سازمان خود جذب منابع و کسب درآمد کنند. از سوی دیگر ، امسال تاکید بیشتر بر کسب درآمد از محل خدمات کارمزد محور است که انتظار می رود با توجه به ظرفیت خوب موجود در استان این امر تحقق یابد. بابائی در خاتمه ضمن تشکر از 7 شعبه موفق در استان و 2 شعبه نمونه که بالغ بر صد درصد اهداف بانک را در سال گذشته محقق نموده و از سوی مدیرعامل محترم بانک مورد تشویق قرار گرفتند ، از پشتیبانی و حمایت کارکنان دوایرو کارشناسان مدیریت در همکاری و همیاری شعب مزبور تقدیر نمود. فرخی مسئول دفتر حراست بانک مسکن استان ، در ادامه ، پیرامون مسائل امنیتی و حفاظتی در شعبه ، لزوم توجه به مکاتبات و اسناد محرمانه ، کنترل دوره ای تصاویرضبط شده توسط دوربین های شعب ، توجه به گردش شغلی همکاران در شعبه و معرفی نیروهای توانمند و دینداربه دفتر حراست از سوی روسای شعب در بحث انتصاب کارکنان و... ایراد سخن نمود.

در بخش پایانی سمینار روسای شعب و دوایر ستاد مدیریت بانک مسکن استان مرکزی ، روسای هر یک از 7 شعبه موفق بانک مسکن استان در جایگاه ، حاضر و از دلایل موفقیت خود و کارکنانشان و چگونگی تحقق اهداف بانک در سال 93 سخن گفتند. امیری مدیر شعب استان نیز با تجلیل از عملکرد شعب موفق ، هدایائی نفیس به رسم یادبود تقدیم ایشان نمود و برای کارکنان شعب مزبور لوح سپاس ارسال کرد.

آخرین بروزرسانی 1394/4/31