اولین سمینار هماهنگی مسیولین بانک مسکن استان

اولین سمینار هماهنگی مسیولین بانک مسکن استان

عزم جدی مسیولین بانک مسکن استان مرکزی در برنامه ریزی مدون برای اقدام و عمل در سال اقتصاد مقاومتی
درسمینارهماهنگی مسیولین بانک مسکن استان مرکزی با مسیولین و کارکنان شعب و دوایر ستادی مدیریت استان که به منظور تبین برنامه ها و سیاست های راهبردی بانک در سال جاری برگزار گردید، مجید امیری مدیر شعب استان مرکزی با اشاره به سخنان و تاکیدات مدیرعامل محترم بانک مسکن درهمایش اخیر مدیران ارشد بانک، طرح ریزی برنامه های سال جاری بانک را بر اساس رویکرد اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در راستای حمایت از اولویت های دولت برشمرده ، گفت : با عنایت به نامگذاری سال 95 و منویات مقام معظم رهبری در خصوص پیاده سازی اقتصاد مقاومتی ، برنامه های بانک در 4 بخش و بدین ترتیب ارایه گردیده اند؛ شناسایی و تمرکز بر فعالیت ها در زنجیره های اقتصادی مزیت دار – انتقال فناوری و تکنولوژی در معاملات خارجی – بهره وری و صرفه جویی و بالاخره تکیه بر صنایع کوچک و متوسط . وی افزود بخش مسکن و ساختمان به عنوان مهمترین محرک اقتصاد در خروج از رکود ؛ مصداق عینی بند اول فرمایشات مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی به شمار می آید و قطعا" از بانک مسکن به عنوان پیشران و محرک توسعه بخش مسکن وساختمان در کشور انتظار می رود با تدوین برنامه ها و سیاست های راهبردی ، به این هدف مهم دست یابد. امیری ابلاغ متمم سیاست های اعتباری از سوی بانک را اقدامی درجهت عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی برشمرده و خدماتی چون فروش امانی مسکن واعطای تسهیلات فروش اقساطی با شرایط ویژه را حرکتی در جهت خروج مسکن از رکود تلقی نمود. امیری سپس به لزوم ارتباط موثر ، مداوم و متعارف با مشتریان هدف اشاره نموده گفت :عموم فعالین بخش مسکن، از تولید کنندگان مصالح و تجهیزات ساختمانی گرفته تا پیمانکاران ، انبوه سازان ، مشاورین و متقاضیان مسکن می بایست خواستگاه اقتصادی خود را فقط در این بانک جستجو نموده و با همفکری و تشریک مساعی با کارکنان مجرب بانک مسکن، در نیل به خروج این بخش از بحران و رکود ، تلاش نمایند. وی کارکنان بانک مسکن در شعب و دوایر مدیریت را به فراگیری و افزایش دانش اطلاعات شغلی توصیه نموده افزود ؛ هر یک ازهمکاران ما باید مانند یک بانکدار حرفه ای، به عنوان نماینده ای مطلع از سازمان در هر پست سازمانی ، خدمات و دستورالعمل های جاری بانک را در کمال صداقت و صراحت در اختیار مخاطبین قرار داده، با برقراری ارتباط مناسب با مردم ، ضمن پرستاری از منابع حقیقی و حقوقی مشتریان ، توانایی فروش محصولات بانک را نیز داشته باشند. امیری از ایجاد دایره ای به همین منظور (مشاوره مالی مشتریان) در شعبه مرکزی اراک خبرداد و گفت اگر چه پیشتر از این هم کارکنان بانک و به ویژه روسای شعب، پاسخگوی سیوالات مشتریان بوده و هستند؛ لیکن ایجاد این دایره در شعب و معرفی کاربری با این عنوان در جایگاه مشاور مالی ، می تواند اطلاعاتی جامع تر و تفصیلی تری ، در اختیار مشتریان قرار داده و سوای انتقال مفاد خدمات و دستورالعمل های بانک به ایشان ، متقابلا" نقطه نظر و پیشنهاد سازنده مشتریان را به مسیولین ارشد بانک منتقل نماید. مدیر شعب استان مرکزی در پایان به اهم انتظارات مدیران ارشد بانک ازکارکنان صف و ستاد در بانک مسکن اشاره نموده و مواردی چون ؛ سلامت اداری و رشد ارزش های اخلاقی، ایجاد فضایی مناسب در جهت جلب اعتماد عمومی مردم به عنوان یک سرمایه مهم اجتماعی برای بانک ، حسن خلق و محبت در ارایه خدمت و پاسخگویی به مردم، ایجاد محیطی سالم از طریق شفاف سازی عملیات بانکداری ، توجه به مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع ،صرفه جویی و جلوگیری از اسراف در بیت المال، رعایت دقیق آیین نامه و دستورالعمل ها، نظارت و هماهنگی دایمی بر کار وعملکرد نیروهای تحت سرپرستی، توجه به مشکلات کارکنان و... را مورد تاکید قرار داد.
سوسن آبادی معاون اجرایی مدیریت استان مرکزی در ادامه ، در سخنانی؛ اخلاق حرفه ای را لازمه هر یک از کارکنان در بانک دانست. وی دامنه شمول اخلاق حرفه ای را در گفتار، رفتار و کردار و ارزش های انسانی کارکنان بانک دانسته و در تعریفی ؛ اخلاق حرفه ای را مسیولیت پذیری کارکنان در حرفه و پست سازمانی خویش تلقی نمود. سوسن آبادی انتظار مردم از یک کارمند بانک را صداقت و شفافیت درگفتار و عمل ، نیز عدالت و عدم تبعیض قایل شدن میان مشتریان ، احترام به شخصیت ونیز به وقت افراد دانسته گفت : باید فرهنگ اخلاق حرفه ای را روز به روز توسعه و ترویج دهیم و حفظ کرامت مشتری را نه به خاطر رعایت دستورالعمل بانک بلکه از درون و به عنوان یک ارزش اخلاقی ملاک عمل قرارداده، این مهم را به کلیه کارکنان تسری دهیم. معاون اجرایی بانک مسکن استان مرکزی افزود در سال جاری اهدافی برای هر یک از شعب معین گردیده و انتظار می رود با توجه به این که امسال مقرر است ؛ شاخص هایی چون جذب منابع ، وصول مطالبات و پرداخت تسهیلات، همه ماهه مورد ارزیابی قرار بگیرد ، مسیولین شعب با نظارت مستمر خود در ابتدای هر روز ، روند افزایش و یا کاهش عملکردی را در قیاس با روز گذشته مورد مداقه قرار داده و از کاهش امتیاز ارزیابی عملکرد شعبه جلوگیری به عمل آورند. بابایی معاون مالی و فناوری مدیریت، در بخش دیگری از سمینار خلاصه ای از عملکرد سال گذشته بانک و وضعیت رتبه بانک مسکن استان مرکزی را در مقایسه با دیگر مدیریت های هم درجه ، کل شبکه بانک و نیز سایر بانک ها در استان ، به سمع کارکنان مدیریت رساند. وی با اشاره به رتبه و جایگاه نسبتا" خوب بانک مسکن استان مرکزی در سال گذشته ، حفظ و ارتقای جایگاه خوب سال گذشته را کاری دشوار تلقی نموده و همیاری و تلاش مضاعف کلیه کارکنان را در این باره خواستار شد. بابایی همچنین در راستای توسعه فرهنگ بانکداری الکترونیک از کارکنان خواست اپلیکیشن موبایل کاتالوگ را جهت گوشی کلیه همکاران نصب و راه اندازی نموده ومتعاقبا" مشتریان را با خدمات بانک از طریق این نرم افزار راهنمایی کنند. در بخش پایانی سمینار ، از روسای 20 شعبه برتر مدیریت که در ارزیابی عملکرد سال گذشته با احراز نمره عالی ، حایز رتبه برتر شده بودند تجلیل به عمل آمد. همچنین در این مراسم ، به فعالان عرصه فرهنگی و برترین های مسابقات فرهنگی بانک جوایزی اعطای شد.
آخرین بروزرسانی 1395/7/4