تازه های اخبار تازه های اخبار

رئیس شعبه بستک:

یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت یک شعبه رضایت مندی مشتریان درتمامی سطوح می باشد

شعبه درجه 4بستک با 5 نفر پرسنل یکی از 21شعب استان هرمزگان است که فعالیت و عملکرد خوب این شعبه در بخش های مختلف طی 11ماهه ابتدای سال جاری ما را برآن داشت با آقای ابراهیم افسا رئیس این شعبه به گفتگو بپردازیم و از دلایل موفقیتشان جویا شویم.
موفقیت و برتری یک شعبه را درچه می دانید؟
یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت یک شعبه رضایت مندی مشتریان درتمامی سطوح می باشد که می توان به روابط عمومی خوب ،برخورد مناسب همکاران با یکدیگر و مشتریان ،پاسخگویی مناسب و به موقع، به خواسته ها و سوالات مشتریان می باشد .از موارددیگر جذب منابع جدید علی الخصوص منابع صفر درصدی و ارزان قیمت و نگه داشتن مشتریان قدیمی ،پرداخت تسهیلات پس از شناسائی کامل متقاضی و ضامنین که باعث بدهی معوق نگردد .
 
چه راهکارهایی برای موفقیت شعبه خوداستفاده کرده اید ؟ شعبه ما ازلحاظ شکل ظاهری دکوراسیون چه ازنمای بیرونی و چه داخل شعبه ضعیف ترین شعبه بانک از لحاظ دکوراسیون و نمای ظاهری می باشد لذا با وجود این، شعبه با تغییر در چیدمان لوازم موجود در شعبه ،پذیرایی از مشتریان و دیدار با افراد متمول ودعوت از آنها به شعبه و تشریح انواع حساب ها و خدمات بانک و برخورد بسیارخوب همکاران باعث این مهم شده است .
 
ازشیوه های بازاریابی انجام شده در شعبه خود برای جذب و نگهداری مشتری و در جذب منابع رابفرمایید؟ شناسائی افراد توانمند در منطقه ،دیدار با آنها و تشریح انواع حسابها و خدمات بانک و خواستن از آنها جهت معرفی مشتریان جدید با توان مالی بالا.
به نظر شما اطلاع رسانی سریع ،صحیح و مستمر چه تاثیری در روند جذب سپرده دارد؟ خیلی موثر خواهد بود و اگر کلیه شعب و ادارات مرکزی بانک این روند را پیش بگیرند ان شااله آینده ای روشن را برای بانک رقم خواهند زد .
بعنوان یکی از روسای شعب موفق نظر خود را به منظور اصلاح فرایند وصول اقساط معوق بیان فرمایید ؟ اولین فاکتور مهم وصول اقساط معوق به قبل از پرداخت تسهیلات بر می گردد وآن، شناسائی کامل متقاضیان تسهیلات و ضامنین آنها می باشد و دیگر عوامل، پیگیری مداوم و مستمر،ارسال اخطارها با زمانبندی مناسب می باشد .
 
از عملکرد این شعبه در خصوص مطالبات معوق توضیح دهید؟ پیگیری مداوم ومستمر همکاران شعبه ،ارسال اخطارهای مداوم و مستمر و همچنین نامه های کسر اقساط و ارسال پرونده های جهت واخواست سفته واجرائیه .
 
موانع وصول مطا لبات وعلل معوق شدن تسهیلات بانکی از نظر شما چیست ؟ یکی از مهمترین موانع وصول مطالبات معوق پرداخت تسهیلات مسکن روستایی بصورت زنجیره ای وشناسائی نکردن متقاضیان و ضامنین آنها بصورت صحیح باعث روند رو به رشد مطالبات معوق شده است البته ناگفته نماند که تورم روبه رشد با سرعت بالا هم سبب ضعف مالی متقاضیان و عدم پرداخت بدهی آنها شده است .
 
رشد بانکداری الکترونیک را چقدر در رشد و توسعه فعالیتهای سازمان موثر می دانید ؟همانطور که همه ما می دانیم الان دوره ارتباطات الکترونیک است و روز به روز رو به پیشرفت می باشد اگر بخواهیم از دیگر رقبا عقب نمانیم باید نسبت به رقبا پیشرفت کرده الگو بگیریم مثلا اگر پیشینه بانک ملت را در نظر بگیریم .قبل از الکترونیکی شدن این بانک آنچنان حرفی برای گفتن نداشته اما امروز با داشتن سیستم های الکترونیکی قوی زبانزد خاص وعام شده و همین عامل باعث پیشرفت آن بانک شده است .
 
نقش آموزش در ارتقاءسطح کارکنان شعبه چگونه می بینید ؟ آموزش موثر باعث افزایش دانش بانکی کارکنان شده و روند رو به رشد سطح شغلی آنها را در پی خواهد داشت.                         
تشویق و ایجاد انگیزه در کارکنان را تاچه حددر پیشبرد امور موثر قلمداد می کنید؟ تشویق به موقع و سالم باعث ترقی وصف ناپذیر درهمکار جهت انجام کارهای خود ایجاد خواهد کرد و سبب خواهد شدمحیط کاری نشاط قابل ملا حظه ای به خود گیرد .
 
 برنامه های شما جهت رسیدن به اهداف شعبه در سال 93 چیست؟ مهمترین اهداف بانک جذب منابع ووصول مطالبات می باشد .این شعبه نیز به تناسب در حد خود جهت جذب منابع ووصول مطالبات در راستای اهداف بانک قدم خواهد گذاشت.
اگر حرف ناگفته ای مانده بفرمایید؟ امیدوارم تمامی همکاران با توکل بر خداوند متعال جهت خدمت به مردم و اهداف عالیه بانک با همفکری و همراهی یکدیگر گام برداشته تا موجب خشنودی حضرت باری تعالی واقع گردد .
آخرین بروزرسانی 1395/7/6