تازه های اخبار تازه های اخبار

شعبه کمربندی بندرعباس موفق به کسب رتبه برتر سال 92از بین شعب هم درجه و هم ردیف خود در بین کلیه مدیریتهای شعب کشور شد .

پی گیری وتلاشهای ارزنده وعملکردخوب عبدالکریم حدادی رئیس شعبه کمربندی بندرعباس و مجموعه پرسنل آن شعبه طی سال 92 ، منجر به کسب رتبه برتر این شعبه استان هرمزگان در جذب مطلوب منابع مالی و همچنین وصول مطالبات غیر جاری در مقایسه با سایر شعب هم درجه در کشورشد.
این موفقیت در اولین همایش مدیران ارشد بانک در سال 93اعلام ولوح تقدیری از طرف مدیر عامل بانک به پاس قدردانی از شعبه جهت تقدیم به رئیس شعبه ارسال گردید. موفقیت این شعبه ثمره تلاش دلسوزانه کارکنان و احساس مسئولیت آنها بوده وبی شک، نقش نیروی انسانی توانمنددر این موفقیت مهم تر از هر عامل دیگری می باشد. لازم به ذکر است حدادی رئیس شعبه جوان شعبه کمربندی درکمتر ازیکسال با 3/84 درصد رشد ، منابع شعبه را از 791ر71میلیارد ریال به 318ر132میلیاردریال رساند. و همچنین دربخش وصول مطالبات با59% کاهش ، مطالبات معوق را از 600ر3میلیارد ریال به 457ر1میلیلرد ریال کاهش داد. به همین منظور گفتگویی بشرح ذیل باعبدالکریم حدادی رئیس شعبه کمربندی بندرعباس انجام گردید:
موفقیت و برتری یک شعبه را در چه می دانید ؟ 
موفقیت و برتری یک شعبه را ابتدا نیروی انسانی سالم،با تقوا،خوش اخلاق و آراسته و سپس سرعت در روند کار مشتری و ارباب رجوع و برخورد مناسب و شایسته با وی و سپس نحوه صحیح استفاده از ارائه خدمات بانک به ارباب رجوع میدانم.
ازچه راهکارهایی برای موفقیت شعبه خوداستفاده کرده اید ؟
ابتدا خود و همکارانم را همدل و همراه و یکدست نموده و پای صحبتها و درددلهای انها نشسته وسعی نمودم در حد توان مشکلات آنان را حل نمایم و سپس از طریق بازاریابی هدفمند در داخل و بیرون شعبه و پیگیری مستمر و حساسیت خود و همکاران استفاده نموده ام.
ازشیوه های بازاریابی انجام شده در شعبه خود برای جذب و نگهداری مشتری و در جذب منابع رابفرمایید؟-از جمله شیوه های بازار یابی انجام شده در شعبه برای جذب و نگهداری مشتری ، برخورد مناسب و شایسته و گشاده رویی وهمچنین مذاکره وجذب مشتریانی که برای پاس نمودن چک و گرفتن اطلاعات به شعبه مراجعه می نمایند میباشد که بامتقاعد نمودن آنها و در نهایت افتتاح حساب موفقیت های خوبی را کسب نموده ایم.
به نظر شما اطلاع رسانی سریع ،صحیح و مستمر چه تاثیری در روند جذب سپرده دارد؟اطلاع رسانی سریع،صحیح و مستمر در جلب اعتماد مشتری نسبت به بانک و انتقال منابع خود به بانک تاثیر زیادی دارد، بنحوی که اگر مشتری احساس امنیت و ارامش کند و بفهمد که اطلاعاتی که کارکنان بانک در اختیار وی میگذارند سریع و صحیح بود ه با اطمینان خاطر بهتری منابع خود را در شعبه متمرکز مینماید.
بعنوان یکی از روسای شعب موفق نظر خود را نسبت به اصلاح فرایند وصول اقساط معوق و همچنین عملکرد شعبه دراین خصوص بیان فرمایید ؟
اصلاح فرایند وصول اقساط معوق باید بصورت هدفمند و برنامه ریزی شده وبنحوی باشد که کلیه کدهای معوق از همان ابتداو ازیک قسط توسط مسئول شعبه اخذ و بین همکاران تقسیم گردد وبا حساسیت وجدیت مسئول شعبه نسبت به این مهم و کنترل هفتگی و پیگیری های کلیه پرسنل بتوان به کاهش معوقات در پایان ماه دست یافت وعملکرد شعبه نیزبهمین شکل و با برنامه ریزی و تعیین هدف و تقسیم کدها بین کارکنان و با پیگیری های دلسوزانه بوده که به لطف خداوند توانستیم در پایان سال نسبت به کاهش قابل ملاحظه ای دست یابیم.
موانع وصول مطا لبات وعلل معوق شدن تسهیلات بانکی از نظر شما چیست ؟
از جمله موانع اصلی در وصول مطالبات و معوقات بانکی از نظر بنده کمبود پرسنل و امکانات می باشد وهمچنین عدم توجیه صحیح مشتری و تاخیر درصدور کارت اقساط و پیگری نکردن معوقات از همان ابتدای یک قسط میباشد که باید با برنامه ریزی صحیح و دقیق و جامع این موانع را برطرف کرد.
رشد بانکداری الکترونیک را چقدر در رشد و توسعه فعالیتهای سازمان موثر می دانید ؟ بانکداری الکترونیک در رشد و توسعه فعالیتهای سازمان تاثیر بسزایی دارد که این امر ابتدا با آموزش صحیح و بموقع کارکنان و سپس با آموزش مشتریان توسط کارکنان شعبه و فراهم نمودن امکانات و ابزار لازم محقق خواهد شد.
نقش آموزش در ارتقاءسطح کارکنان شعبه چگونه می بینید ؟ آموزش یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در ارتقا دانش همکاران میباشد که باید با برنامه ریزی صحیح و در زمان مناسب انجام شود و از اساتید مجرب و کارآمد بنحوی که بازدهی خوبی داشته باشد استفاده شود. 
تشویق و ایجاد انگیزه در کارکنان را تاچه حددر پیشبرد امور موثر قلمداد می کنید؟ تشویق صحیح و ایجاد انگیزه بموقع در کارکنان در پیشبرد اهداف سازمان تاثیر بسزا و قابل ملاحظه ای دارد بنحوی که اگر کارکنان بموقع تشویق و به آنان انگیزه لازم داده شود و به مشکلات آنها رسیدگی گردد تاثیرزیادی در پیشبرد اهداف سازمان خواهدداشت .
برنامه های شما جهت رسیدن به اهداف شعبه در سال 93 چیست؟از جمله برنامه های شعبه در سال 93 جهت رسیدن به اهداف بانک، دستورالعمل و اهداف تعیین شده توسط مدیریت در بخش جذب منابع و وصول مطالبات و بانکداری الکترونیک و سایر بخش ها میباشد که با برنامه ریزی صحیح و تعیین هدف بین همکاران و با یاری خداوند متعال و تلاش همه پرسنل شعبه به این مهم دست خواهیم یافت.
اگر حرف ناگفته ای مانده بفرمایید؟در پایان از کلیه مسئولان و مدیران عالی بانک و کلیه همکاران که بانک را در رسیدن به اهداف والا و مورد نظر یاری مینمایند کمال تشکر و قدردانی را دارم. امید است در پناه الطاف الهی موفق و موید و پیروز و سربلند باشند و همیشه در جهت پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش نمایند.
آخرین بروزرسانی 1395/7/6