تازه های اخبار تازه های اخبار

برگزاری اولین میزگرد پژوهشی مدیریت هرمزگان در سال 93

اولین جلسه پژوهشی بر اساس محور و موضوع اول از محورهای ده گانه اعلامی از سوی اداره کل پژوهشی و برنامه ریزی با موضوع راه کارهای جذب منابع مالی جدید و بهره گیری از ابزارهای نوین مالی به منظور دستیابی به سهم قابل توجهی از سپرده های پایدار، درخردادماه باحضور اعضاء ثابت و غیر ثابت هسته پژوهشی در مدیریت برگزار شد.

پرویز شهبازی دبیر هسته پژوهش ،ضمن خوش آمد گوئی به حضار ،شرحی از تاریخچه امور پژوهشی در بانک ،نحوه انجام طرحهای تحقیقاتی و گزینش طرح ها ،نحوه بررسی پایان نامه ها و شرح وظایف دبیر هسته پژوهشی در قالب آیین نامه اداره کل پژوهشی به حاضران ارائه نمودو نظرات مدیران عالی بانک در خصوص اهمیت بحث پژوهشی و جدیت در پیگیری و استفاده صحیح و علمی از مباحث پژوهشی را به اطلاع اعضا ءجلسه رساند .
علی کمالی مدیرشعب ، گزارشی از وضعیت منابع و مصارف بانکها در استان و جایگاه فعلی این مدیریت در بین دیگر بانکهای استان را ارائه و همچنین به بیان عملکردمدیریت هرمزگان در مقایسه با سایر مدیریتهای هم درجه پرداخت و ضمن تاکید بر امر پژوهشی و ارتباط با دانشگاه در زمینه عملی ساختن نظریه های علمی،خواستار استفاده از تمام ظرفیتهای موجود و فعالیت هرچه بیشتر در زمینه های تخصصی بانک ،براساس نظر مدیران عالی بانک شد.
در ادامه روند جلسه عقیل زینلی معاون اجرائی نیز با تاکید و تمرکز هرچه بیشتر در بخش مسکن ، خواهان ارائه نظرات عملی در خصوص استفاده از تمامی ظرفیتها و پتانسیل بانک شد.
محمد رضا سلطانی معاون فن آوری مدیریت گفت : بانک مسکن یک بانک دولتی بوده و اتخاذ سیاستهای بانک درذیل اهداف کلی و سیاستهای کلان نظام و دولت می باشد .وی با بیان این مطلب که نگاه اقشار مختلف به مقوله مسکن ، بعنوان کالای ضروری و مصرفی و یا کالای سرمایه ای و تجاری است عنوان نمود : ما بایستی در چارچوب سیاستهای کلی دولت ، با ارائه برنامه ها وراه کارهای عملیاتی و همچنین با ارائه محصولات مورد نیاز تمام اقشار، بتوانیم سهم حداکثری را از بازار و منابع کسب نماییم.
سپس دکتر آشام از اعضاءغیر ثابت هسته پژوهشی ، با اشاره بر نظام بانکی موجود خصوصا بانکهای دولتی واینکه عمده دستورالعملها بصورت متمرکز از مرکز تعیین وابلاغ می شودگفت : ابتدا مابایستی بخش های مختلف را بررسی کرده و براساس حدود اختیارات کارمندان واموری که با مجوز مدیریت می توان انتظارات درخواستی مشتری را تسهیل و روان سازی نمود راشناسایی و سپس به فکرارائه راهکار و دادن پیشنهادهای کارامد به مرکز جهت تغییر روشهای کلان بود. ایشان ضمنا به بهره وری برپایه نیروی انسانی کارامد نیز تاکید داشتند وبراساس اصول بازاریابی ، رضایت مشتری وتبلیغات دهان به دهان را یکی از کارامدترین راههای تبلیغ دانست و خاطرنشان کرد با توجه به اصل عاطفی بودن مردم ایران احترام به مشتری هنوز به عنوان مهم ترین ابزار جذب منابع می باشد.
دکتر ستوده یکی دیگر از اعضا غیر ثابت جلسه ، بر افزایش توانایی های کارکنان و آموزش صحیح و استفاده از ابزارهای انگیزشی در جهت ارتقاع سطح تعلق سازمانی ووجدان کاری تاکیدنمود و با بیان تجارب شخصی خود در مراجعه واخذ ضامن از شعب بانک گفت: بعضا بخش نامه های اعتباری بانک را کارکنان بازبان ساده تفهیم نمی کنند و این امر سبب شده که بسیاری از افراد سرمایه گذاربرای اینکه مسیر کوتاه تری را جهت اخذ تسهیلات طی نمایند ،تمایل دارند حتی با پرداخت نرخ سود بالاترجذب موسسات خصوصی شوند. ستوده افزود: مواردی مانند نصب تابلو افتتاح حساب بدون نوبت و اختصاص یک باجه جهت افتتاح حساب و راهنمایی مشتریان ،شاید در نگاه اول بی اهمیت جلوه کند اما بدلیل اهمیت زمان و کمبود وقت و مشکلات موجود،این امر در نظر مراجعین بسیارمهم است .
تهمتن از دیگز میهمانان این جلسه نیز با اشاره به این مطلب که بانک مسکن درخصوص تسهیلات مسکن دارای بازار انحصاری و دارای سهم قابل توجهی در برآورده سازی انتظارات مشتری و مردم دربخش مسکن است گفت :این بانک نیاز زیادی به تبلیغات داشته و متاسفانه خدمات زیاد و پیشرو بانک ، هنوز برای درصد بالایی از مردم ناشناخته می باشد. سپس کارشناسان روابط عمومی و بازاریابی هرکدام برفراخورمسائل مرتبط باحوزه کاری خود درخواست هایی درخصوص ارائه افکار و راهنمایی گرفتن ازاساتید حاضر،مطرح نموده ند که قرارشد اساتید با مطالعه بیشتر درجلسات آتی مواردی را ارائه نمایند .

درپایان جلسه نیز کمالی ضمن جمع بندی نظرات به بیان نیازهای مدیریت و تعدادی از چالشهای پیش رو، در بررسی و مقایسه با سایر بانکها پرداخت و یکی از اساسی ترین علل موفقیت رقباازجمله بانک ملی را گستردگی شبکه و حضور در مناطق دورافتاده و بنادر تجاری استان ذکرکرد وافزود درحال حاضر این نقص را بایستی از طریق خدمات الکترونیکی و مجازی جبران نمود و این امررا مستلزم تبلیغات گسترده و آگاهی مردم از خدمات بانک دانست و خواستار ارائه راهکار جهت تبلیغات کم هزینه وموثر شد.

آخرین بروزرسانی 1394/5/1