فهرست اخبار فهرست اخبار

بسیج همگانی رمز تحقق اهداف

اولین همایش فصلی رؤسای شعب و دوایر مدیریت استان همدان در سالن آمفی تیاتر ساختمان مدیریت برگزار گردید.
پس از قرایت آیاتی چند از کلام اله مجید توسط مالکی حافظ و قاری برجسته قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران بقایی معاون اجرایی مدیریت شعب ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین در جلسه خطاب به همکاران خواستار پیگیری جدی در امر بازاریابی شده و نکاتی را درخصوص حفظ و ارتقای سطح آراستگی فضای داخلی و بیرونی شعب و همچنین همکاران یادآور شد.
سپس حاکمی معاون مالی و فناوری مدیریت شعب با استناد با آمار و ارقام به تجزیه و تحلیل عملکرد مالی سال 91 بانک پرداخته و وضعیت مدیریت همدان را در تمامی شاخصها با میانگین مدیریتهای سراسر کشور و بانکهای عضو کمیسیون هماهنگی بانکهای استان مقایسه نمود و ضمن تاکید بر اهمیت حفظ جایگاه مدیریت در استان همدان خواستار تلاش مضاعف همکاران در زمینه جذب منابع و وصول مطالبات شد، تا رتبه مدیریت ارتقای یابد و در سال 92 شاهد کسب موفقیتهای روزافزون همکاران باشیم.
در بخش بعدی جلسه جناب آقای حسن ریحانی پور، مدیر شعب استان همدان به ایراد سخنرانی پرداخت. ایشان که به تازگی از سمینار شورای مدیران بازگشته بود در ابتدا از زحمات همکاران در سال مالی 1391 به ویژه عملکرد مطلوب شعب در زمینه وصول مطالبات قدردانی نمودند. همچنین مراتب تشکر مدیرعامل محترم کل بانک را خدمت حاضرین ابلاغ فرمودند.
مدیر شعب استان با بیان مطالب مهم عنوان شده در شورای مدیران توسط مدیرعامل محترم کل بانک و سایر مدیران ارشد و اعضای هیات مدیره به تاکید مؤکد جناب آقای شریفی درخصوص اولویت سال جاری بانک در زمینه جذب منابع و وصول مطالبات اشاره کردند و از رؤسای شعب خواستند تا با توجه به قیمت تمام شده بالای پول در بانک مسکن در جهت کاهش آن بر دو استراتژی جذب منابع ارزان قیمت از یک سوی و از طرف دیگر پرداخت تسهیلات با سودآوری بالا تمرکز نمایند.
ریحانی پور از تسریع در فروش اقساطی مشارکتهای مسکن مهر بعنوان یکی از موارد مهم و بازدارنده ازافزایش مطالبات یاد کرد و ضمن تاکید بر استخراج لیست پروژه های در حال اتمام ، اهتمام ویژه شعب بر انجام امور مربوط به فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر ظرف چند ماه آینده را خواستار شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت بالای جذب منابع ارزان قیمت علی الخصوص حساب جاری پرداخته و خواست که کلیه سهم الشرکه های مسکن مهر، اعم از انفرادی و انبوه سازی به حسابهای جاری واریز گردد وخروج این منابع نیزمدیریت شود.
ریحانی پور اظهارداشت مدیریت این منابع هر چند نیازمند صرف زمان و شگردهای خاصی می باشد لیکن در مقطع کنونی از روشهای کاربردی بوده و در کوتاه مدت مؤثر خواهد بود. چرا که با نگاهی به آمار می بینیم با عنایت به پرداخت بیش از 50% تسهیلات استان توسط بانک مسکن سهم مناسبی از بازار ایجاد شده نصیب مدیریت شعب استان همدان نگردیده است. لذا ابراز امیدواری کرد در آینده مسؤولین شعب در این خصوص توجه بیشتری را مبذول دارند. وی همچنین خاطرنشان کرد که دستیابی به اهداف مقرر شده و حرکت در مسیر اولویت ها محقق نخواهد شد مگر با بسیج همه نیروهای سازمان چه نیروهای مستقر در شعبه و چه نیروهای ستادی که پیوسته باید یار و پشتیبان یکدیگر باشند. و مسؤولین با ایجاد انگیزه و فراهم ساختن فضایی سرشار از نشاط و شادابی موجب ارتقای سطح کیفی و کمی عملکرد کارکنان گردند که قطعاً منجر به افزایش سطح رضایتمندی مشتریان خواهد شد.
ایشان نکاتی را در مورد استفاده مناسب از فرصت ایجاد شده برای افزایش زمان بازپرداخت اقساط مسکن مهر و به کار بستن این ابزار مهم در فروش اقساطیها و لزوم همت والای همکاران در ارتقای رتبه مدیریت در بین مدیریتهای شعب و بانکهای استان ، جدیت در امر بازاریابی علی الخصوص توجه خاص به تراکنشهای مشتریان دارای POS و جایگزینی کارت خوانهای بی تراکنش برای متقاضیان جدید ، اعمال کنترل و دقت لازم مسؤولین بر گلوگاههای شعب و کنترلهای موردی توجه بیش از پیش بر اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات و اعمال دقت بالا در انجام ارزیابی ها مطرح فرمودند.
ریحانی پور همچنین ازمسؤول و کارکنان دایره تجهیز و پشتیبانی و کارشناس ساختمان مدیریت بدلیل تلاش شبانه روزیشان در انجام تعمیرات و بهسازی شعب قدردانی کرد و در پایان برای همکاران آرزوی توفیقات روزافزون نموده و از ایشان خواست تا با یکدیگر هم قسم و هم گام شوند تا شاهد ارتقای جایگاه مدیریت شعب استان همدان در تمامی شاخصها باشیم.
ضمناً در راستای جلب مشارکت عمومی همکاران و استفاده از نظرات ایشان نشست تخصصی نیز با حضور کشاورزنژاد رییس شعبه مرکزی همدان ، رستمی نیا معاون دایره امور اعتباری ، نوری اظهر معاون دایره مالی و داده ها و شکراییان کارشناس ارشد بازاریابی برگزار گردید.
در این نشست آقای کشاورزنژاد و رستمی نیا ضمن تشریح سیاستهای اعتباری سال 92 به ابهامات و سؤالات مطرح شده از سوی همکاران پاسخ دادند در ادامه آقای نوری اظهر با اشاره به آمار ثبت معاملات اوراق حق تقدم توسط سازمان فرابورس و کاربران شعب نقش کلیدی همکاران را در ممانعت از خروج منابع حسابهای ممتاز متذکر شد و بر پذیرش درخواستهای مشتریان جهت خرید و فروش اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن بوسیله همکاران در شعبه تاکید کرد.
با عنایت به این موضوع که تعدیل قیمت اوراق موجب ایجاد رونق در حساب ممتاز و افزایش مطلوبیت آن نزد سرمایه گذاران خواهد شد ، خودداری از راهنمایی مشتریان به کارگزاریهای مستقر در سازمان فرابورس را از عوامل تاثیرگذار در این زمینه برشمرد .
کارشناس ارشد بازاریابی مدیریت نیز برنامه زمانبندی بازاریابی شعب را تبیین نمود و از رؤسای شعب درخواست کرد تا مشکلات دستگاههای کارت خوان را به شرکت پشتیبان و مدیریت اطلاع دهند تا در اسرع وقت و در راستای جلب رضایت مشتریان نسبت به رفع ایرادات اقدام گردد. همچنین عنوان کرد تا قبل از اطمینان از وجود دستگاه کارت خوان تعهدی برای شعبه و مدیریت ایجاد ننماید و بصورت مستمر تراکنشهای پذیرندگان را مورد بررسی قرار دهند تا اگر احیاناً شخصی از دستگاه به نحو مطلوب استفاده نمی نمایند با هماهنگی مدیریت و شرکت نسبت به جمع آوری و تحویل آن به متقاضی دیگر اقدام لازم را بعمل آورند.
آخرین بروزرسانی 1394/4/24