فهرست اخبار فهرست اخبار

بهره وری تولد دوباره ثروت بوده و کاری گروهی می باشد و بستگی به این دارد که اعضای گروه چگونه اهداف خود را با اهداف سازمان در ارتباط می بینند.

همایش فصلی مدیریت شعب بانک مسکن استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

پنجم آذر سال 1397 همزمان با روز بسیج، مسئولین مدیریت شعب و روسای شعب سراسر استان، در سالن همایش مدیریت شعب بانک مسکن استان آذربایجان شرقی، گرد هم آمده و در قالب همایش فصلی، به بررسی مسایل و مشکلات بانک مسکن در این استان پرداختند.

Productivity = Effectiveness * Efficiency بهره وری = کارایی * اثربخشی 

پنجم آذر سال 1397 همزمان با روز بسیج، مسئولین مدیریت شعب و روسای شعب سراسر استان، در سالن همایش مدیریت شعب بانک مسکن استان آذربایجان شرقی، گرد هم آمده و در قالب همایش فصلی، به بررسی مسایل و مشکلات بانک مسکن در این استان پرداختند. بخش اول همایش با اجرای دو پانل توسط روسای دوایر مدیریت شعب استان آغاز شد و در بخش دوم معاونین مدیریت شعب استان و رئیس حوزه حراست به ایراد سخت پرداختند. این همایش با برگزاری مراسم تجلیل از روسای شعب موفق در 6 ماهه اول سال جاری، ادامه یافت و در نهایت با سخنرانی مدیر شعب استان، به پایان رسید. امیر رنجبریان مدیر شعب استان آذربایجان شرقی طی سخنانی با تبریک هفته وحدت و ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و مؤسس و رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق(ع) و هفته بسیج، فلسفه برگزاری همایش را در روز بسیج، بهره جستن از تفکر بسیجی برای تحقق اهداف استان عنوان کرد و افزود: همه باید کمر همت بسته و با روحیه بسیجی و برنامه ریزی دقیق تا پایان سال در خصوص وصول مطالبات معوق و جذب منابع تلاش نماییم. رنجبریان در بخش دیگر سخنان خود توجه به بهره وری را جزء رئوس اصلی کاری، مدیر عامل محترم بانک، اعضای محترم هیات مدیره، مدیران امور و ادارات مرکزی عنوان ساخت و در این راستا به تشریح کامل مباحث بهره وری با ارایه فایل پاورپوینت، پرداخت و ادامه داد: بهره وری تولد دوباره ثروت بوده و کاری گروهی می باشد و بستگی به این دارد که اعضای گروه چگونه اهداف خود را با اهداف سازمان در ارتباط می بینند. معنی بهره وری استفاده بهینه از منابع و انجام کار درست، به روش درست می باشد و از دو بخش کارایی و اثربخشی تشکیل شده است که انجام کار درست اثربخشی و انجام درست کارها را کارایی گویند. کارایی کمی نگر و اثربخشی کیفی نگر می باشد. اثربخشی نتایج را می سنجد مثلا وقتی گفته می شود که 50 درصد اهداف تحقق یافته است منظور اثربخشی می باشد و کارایی یعنی اینکه نسبت ستاده به داده چه مقدار می باشد. حال به فرض اگر ورودی سیستم دو برابر خروجی باشد حاصل یک دوم شده و کارایی ما همان %50 خواهد شد حال با توجه به فرمول بهره وری که عبارتست از: بهره وری = کارایی * اثربخشی، نتیجه %50 * %50 یعنی %25 بهره وری خواهد شد. وی در ادامه سخنان خود بر اشرافیت کامل همکاران به آیتم های ارزیابی عملکرد و بخش نامه های بانک تاکید کرد و بهترین راه موفقیت را در بلند مدت، تغییر افکار همکاران دانست و نقش روسای شعب را در تغییر این افکار بسیار حایز اهمیت خواند و افزود: روسای شعب می توانند با برگزاری جلسات مختلف با همکاران در شعب به تجزیه و تحلیل و پرسش و پاسخ نسبت به مسایل مختلف مطرح شده در همایش بپردازند و با ترسیم نقشه راه مناسب، شعبه و همکاران خودشان را راهبری نمایند. بنابراین از تهیه صورتجلسه از مطالب مطرح شده در همایش و ارسال آن به شعب به منظور مطالعه همکاران شعب، خبرداد. رنجبریان از کاهش 20 درصدی شعب بانک مسکن تا سال 1400 در کل کشور خبر داد و افزود: با توجه به رشد بانکداری الکترونیک، شعب زیان ده، تعطیل یا ادغام خواهند شد بنابراین همکاران را به همت و تلاش وافر در جذب منابع ارزان قیمت به منظور کاهش قیمت تمام شده پول و در نهایت افزایش سود دهی بانک فرا خواند. مدیر شعب استان همچنین از صدور بخش نامه جدیدی، برای بخشودگی تسهیلات حوادث غیرمترقبه و روستایی خبر داد و افزود: با اجرای این بخش نامه ظرفیت مناسبی برای وصول معوقات بانک در استان بدست خواهد آمد که تلاش تمامی همکاران را در این زمینه می طلبد. رنجبریان سخنان خود را با جمع بندی سه گانه زیر به پایان رساند: *رسیدگی به همکاران و منابع انسانی و انتقال درخواست آنها به بدنه مدیریت و تشکیل جلسات با همکاران به منظور شفاف سازی *برنامه ریزی مناسب برای بازاریابی و رشد منابع *وصول مطالبات معوق به صورت روزانه با جدیت بالا *کنترل و نظارت بر همکاران در همه ابعاد. در بخش دیگر این همایش محبوب قرصی، معاون اجرایی مدیریت شعب استان طی سخنانی همکاران را به اجرای دقیق دستورالعمل ها و بخش نامه ها در شعب، تطبیق عملکرد شعب با خط و مشی های اعتباری بانک، اعتبار سنجی مشتریان، اولویت بندی پرونده های مطالباتی و زمانبندی در خصوص آنها برای پیگیری مناسب، توزیع مناسب پرونده های مطالباتی بین همکاران و بررسی عملکرد ایشان به صورت روزانه، رصد عملکرد شعب در امر وصول مطالبات و بهره گیری از تجارب شعب موفق، توجه به محتوا و گزارش ارزیابی ارزیابان، تجزیه و تحلیل دقیق آمارهای شعبه توسط همکاران، صدور ضمانت نامه های صحیح و دقیق و بانک پسند، انتقال روحیه به همکاران توسط روسای شعب به عنوان فرمانده هان شعب، پاسخگویی به موقع شعب نسبت به نامه های ارسالی از طرف مدیریت، فرا خواند. همچنین خلیل ایمانی بخشایش معاون مالی و فناوری مدیریت شعب استان هم طی سخنانی ارتقای 11 پله ای مدیریت را تبریک گفت و ارتقای جایگاه مدیریت در فرصت باقیمانده سال به جایگاه بالاتر را قابل دسترس خواند و به روسای شعب جدید حاضر در همایش آرزوی موفقیت نمود. وی ارزیابی عملکرد را مختص تمامی همکاران دانست و افزود: ارزیابی عملکرد فقط صرف روسای شعب نیست بلکه تمامی همکاران باید در تجزیه و تحلیل آیتم های آن مشارکت داشته باشند تا به آمار و ارقام شعبه اشرافیت کامل داشته باشند. ایمانی بخشایش در ادامه سخنان خود خواستار معرفی مشتریان ویژه شعب به روسای شعب جدید در زمان جابجایی روسای شعب، تسلط همکاران به امور جاری شعب، جمع آوری پایانه های فروشگاهی کم و صفر کارکرد، هماهنگی لازم در خرید ملزومات شعب با دوایر تجهیز و پشتیبانی و امور مالی مدیریت، دقت وکنترل در ثبت چک های صیاد و چکاوک، کنترل مکاتبات شعبه با مدیریت، توسط رییس یا معاون شعبه، پاسخگویی به موقع شعب نسبت به نامه های ارسالی از طرف مدیریت گردید. در بخش دیگری از این همایش، حسین رضایی معاون اداری و پشتیبانی مدیریت شعب استان طی سخنانی همکاران را به توجه ویژه به ارزیابی عملکرد، همکاری شعب با دایره منابع انسانی در زمان مرخصی همکاران، حضور با انگیزه همکاران در کلاس های آموزشی و همکاری شعب در این رابطه، ثبت به موقع مرخصی همکاران در سیستم و کنترل ترددهای ناقص همکاران، هماهنگی با مدیریت قبل از مراجعه همکاران به بیمارستان های طرف قرارداد، رعایت نظم و انضباط اداری و استفاده از لباس فرم، نظافت ظاهری و نظم بصری شعب، توجه روسای شعب به نقش تربیتی و آموزشی همکاران و بیان نکات ضعف ایشان با رویکرد اصلاحی بر خود آنها، تاکید بر حضور حداکثری همکاران در برنامه های ملی و مذهبی، اجتماعی و برنامه های سلامت محور برگزار شده توسط مدیریت، صرفه جویی در ملزومات و مصرف انرژی و نگهداری از اثاثیه شعب فراخواند. سید مهدی میرعلیزاده رییس حوزه حراست مدیریت شعب استان نیز طی سخنانی روسای شعب را نمایندگان مدیریت در شعب معرفی کرد و افزود: تمامی مسئولیت شعبه متوجه شخص رییس محترم شعبه می باشد و نظارت یکی از اساسی ترین وظایف روسای شعب بوده و اگر نظارت به صورت مستمر و صحیح باشد اتفاق سوئی در شعب رخ نخواهد داد و از بسیاری از موارد خلاف در مرحله نخست پیشگیری خواهد شد. وی از روسای شعب خواست اطلاع رسانی به حراست را یکی از وظایف اصلی خود بدانند و همه مواردی را که در شعب اتفاق می افتد در اسرع وقت به حراست اطلاع دهند. میر علیزاده در ادامه سخنان خود به موارد زیر تاکید نمود: عدم داشتن هرگونه مراوده مالی همکاران با مشتریان، عدم بکارگیری هرگونه حافظه جانبی(کارت حافظه، فلش و...)، در کامپیوتر های شعب، کنترل روزانه صحت عملکرد سیستم نظارتی دوربین ها با تاکید بر کنترل تعداد دوربین های آماده به کار، عدم ارسال هرگونه محموله با خودروهای پول رسانی، در اختیار بودن رمز سیستم دوربین فقط نزد رییس و معاون شعبه، تنظیم صورت جلسه در موارد خاص اتفاق افتاده در شعب و ارجاع آن به حوزه حراست، عدم جابجایی رک دوربین ها مگر با هماهنگی حوزه حراست، اعلام آمار پول رسانی دستگاه های خودپرداز شهرستانها مابین شعب و سایر بانک ها در پایان هر ماه به حوزه حراست، اطلاع رسانی هرگونه ایراد یا خرابی سیستم های حفاظتی و نظارتی به حوزه حراست، در دسترس بودن تلفن همراه رییس و معاون شعبه و حضور به موقع و سریع ایشان در شعبه در زمان فعال شدن سیستم اعلام خطر، مجاز بودن شعب برای اخذ صدور گواهی کسر از حقوق ارگانهای نظامی و انتظامی، فقط از امور مالی یا ذیحساب یا اداره داریی آنها. گفتنی است از روسای شعب موفق در 6 ماهه اول سال جاری در بخش های مختلف، با اهدای لوح سپاس و کارت هدیه تجلیل به عمل آمد. همچنین صورت جلسه تنظیمی شامل روس مطالب مطروحه توسط روسای دوایر نیز تهیه و برای شعب ارسال گردید.

آخرین بروزرسانی 1397/9/15