تازه های اخبار تازه های اخبار

بررسی مفاد صورتجلسات قبلی وصول مطالبات معوق ، جذب منابع و بانکداری الکترونیک

به منظور بررسی مفاد صورتجلسات قبلی وصول مطالبات معوق ، جذب منابع و بانکداری الکترونیک و بررسی میزان عملکرد و تحقق اهداف تعیین شده در مباحث مذکور ، جلسه ای با حضور مدیر شعب استان ، معاون اجرایی مدیریت و تعدادی از روسای دوایر مدیریت و روسای 8 شعبه از شعب شهر تبریز در محل مدیریت شعب استان تشکیل گردید.
در ابتدای جلسه بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید ، محمد حسین جوادیان مدیر شعب استان طی سخنانی ضمن خیرمقدم گویی به حاضرین از حضور بموقع همکاران در جلسه تشکر و قدردانی نمود و هدف از برگزاری این جلسات را بررسی میزان تحقق اهداف شعب در مطالبات معوق ، بازاریابی و جذب منابع و بانکداری الکترونیک در اردیبهشت ماه سال جاری عنوان کرد.
وی افزود : با بررسی آمارهای موجود مشاهده می شود که با تغییر و اعلام نرخهای جدید سود سپرده ها ، افزایش قابل توجهی در منابع استان نداشتیم. با این روند و میانگین رشد 13/13 درصد ، هم اکنون در رتبه سیزدهم کشوری قرار داریم که مورد رضایت نبوده و لزوم تلاش جمعی همکاران را می طلبد .
مدیر شعب استان جایگاه بانک را در استان از نظر بانکداری الکترونیک نامناسب خواند و ادامه داد به غیر از موردی که در ماه گذشته نسبت به آن حساس شده بودیم ، عملکرد بانکداری الکترونیکی استان نامناسب بوده و این بیانگر این مطلب است که حساسیت همکاران در موضوعی خاص ، جواب داده و باعث پیشرفت استان در آن زمینه می گردد .
جوادیان عملکرد شعب را در ضمانت نامه خوب ارزیابی نکرد و افزود : در دو ماه اخیر نتوانستیم هدف یک ماهه را در بخش ضمانتنامه محقق سازیم بنابراین توجه همکاران به این موضوع مورد انتظار مدیریت می باشد.
مدیر شعب استان رشد مطالبات معوق استان را نسبت به ابتدای سال 6 درصد اعلام کرد و بیان نمود : علیرغم زحمات زیاد کشیده شده و تشکیل جلسات متعدد با تمامی شعب ، در ماههای گذشته در این زمینه نزدیک 9 درصد رشد داشته ایم که در شان و جایگاه بلند استان نمی باشد.
مدیر شعب استان در بخش دیگر سخنان خود خاطر نشان ساخت : در زمان فعلی با توجه به رکود بخش مسکن ، تعداد مراجعات مردم به شعب کمتر شده و ازدحام زیادی در شعب دیده نمی شود بنابراین فرصت مناسبی فراهم شده که همکاران بتوانند با شناسایی بازارهای مناسب ، نسبت به جذب منابع گامهای موثری بردارند.
مدیر شعب استان جذب منابع بزرگ را برای شعب چالش برانگیز خواند و افزود : بهترین جذب در منابع جدید ، منابع خرد می باشد که احیاناً با خروج خودشان شعب را دچار چالش نمی کند . بنابراین جذب مبالغ پایین در کنار مبالغ درشت توصیه می گردد.
وی استفاده شعب از محصولات اواخر سال 1392 را مثالی برای ورود بموقع همکاران در بازارهای هدف و جذب منابع عنوان کرد و افزود : همکارانی که موفق شدند در آن مقطع ، عملکرد خوبی نشان دهند توانستند شعبه خود را روبه جلو ببرند و همکارانی که فرصت را غنیمت نشمردند با از رده خارج شدن محصولات جدید متاسفانه فرصت را از دست دادند . بنابراین دوباره تاکید می گردد که از حساب ممتاز به نحو مطلوبی استفاده شود تا در آینده اگر احیاناً این حساب دستخوش تغییرات گردید همکاران دچار پشیمانی نشوند و بتوانند بهره برداری لازم را از این حساب برای شعبه خود داشته باشند.
در ادامه جلسه مفاد صورتجلسه، جلسات گذشته مطرح شد و اهداف شعب در جذب منابع و بانکداری الکترونیکی بررسی گردید و اهداف جدیدی در وصول مطالبات معوق تا پایان تیرماه برای هر یک از شعب حاضر تعیین شد.
آخرین بروزرسانی 1394/5/5