تازه های اخبار تازه های اخبار

جلسه کمیته وصول مطالبات معوق مدیریت شعب استان آذربایجان شرقی

جلسه کمیته وصول مطالبات معوق مدیریت شعب استان آذربایجان شرقی

نخستین جلسه کمیته وصول مطالبات معوق مدیریت شعب استان آذربایجان شرقی در سال 1394 با حضور مدیر شعب استان، معاونین مدیریت، رییس شعبه مرکزی تبریز، رییس حوزه حراست مدیریت، رؤسای دوایر امور اعتباری، حقوقی و وصول مطالبات معوق، امور مالی و کارشناس روابط عمومی مدیریت در سالن جلسه این مدیریت تشکیل شد.
نخستین جلسه کمیته وصول مطالبات معوق مدیریت شعب استان آذربایجان شرقی در سال 1394 با حضور مدیر شعب استان، معاونین مدیریت، رییس شعبه مرکزی تبریز، رییس حوزه حراست مدیریت، رؤسای دوایر امور اعتباری، حقوقی و وصول مطالبات معوق، امور مالی و کارشناس روابط عمومی مدیریت در سالن جلسه این مدیریت تشکیل شد.
در ابتدای جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، مهدی احمدی مدیر شعب استان طی سخنانی فرا رسیدن ماه رجب و ولادت حضرت امام محمد باقر(علیه السلام) را تبریک گفت و با بیان سیاست ها و نقشه راه ترسیمی مدیریت در خصوص وصول مطالبات معوق در سال جاری افزود: بحث وصول مطالبات در بانک، بعد از جذب منابع یکی از اولویت های مهم بانک به شمار می رود و وصول مطالبات در واقع نوعی جذب منابع بدون هزینه برای بانک محسوب می شود.
احمدی بر اعتبار سنجی و رعایت بهداشت اعتباری تاکید کرد و ادامه داد: اگر در اعطای تسهیلات غیر تکلیفی، بهداشت اعتباری رعایت شود و اعتبار سنجی خوبی در زمان اعطای تسهیلات انجام گیرد، آمار معوقات در استان پایین خواهد بود.
مدیر شعب استان اعلام کرد این جلسه بصورت مکرر و مداوم با زمانبندی مناسب در مدیریت برگزار خواهد شد و به جزی جزی پرونده های معوق شعب رسیدگی کامل به عمل خواهد آمد.
وی در ادامه سخنان خود سیاست های اجرایی مدیریت را در خصوص وصول مطالبات معوق به شرح زیر در 10 بند عنوان کرد.
1- آسیب شناسی و علل افزایش مطالبات معوق شعب در استان.
2- شناسایی راهکارهای عملی برای کاهش مطالبات معوق در سال 1394
3- بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص مطالبات کلان شعب و رسیدگی جزی جزی به آنها.
4- برنامه ریزی برای ارتقای سطح کمی و کیفی کمیته وصول مطالبات.
5- برنامه ریزی و دعوت از شعب با مطالبات بالا، برای حضور در جلسه وصول مطالبات و اتخاذ تصمیم مناسب برای آنها در راستای کمک به شعب.
6- شناسایی پرونده هایی که در روند وصول مطالبات با مشکل مواجه شده اند.
7- ارایه راهکار و اتخاذ تصمیم برای پرونده های مشکل دار و تعیین تکلیف آنها.
8- بازنگری ترکیب نیروهای شرکتی در وصول مطالبات و تعدیل آنها در صورت نیاز.
9- اجرای سیاست انگیزش جهت وصول مطالبات با پرداخت پاداش¬های موردی.
10- اجرای کلاس آموزشی فنون مذاکرات با مشتریان، برای همکاران مامور در وصول مطالبات
احمدی در بخش دیگر سخنان خود به بیان مطالبی درخصوص طرح مسکن مهر پرداخت و ادامه داد: با توجه به اینکه توسط مسیولین بانک در خصوص فروش اقساطی طرح مسکن مهر برای استان، اهداف خاصی تعیین شده است تمامی همکاران باید در طول سال 1394 تلاش کنند تا این اهداف محقق شوند.
وی تمدید هدفمند قراردادهای مسکن مهر را یکی از راهکارهای مناسب برای پیشبرد اهداف فروش اقساطی طرح مسکن مهرخواند و افزود: مشتریان نباید تصورکنند که قرارداد آنها بصورت اتوماتیک از طرف بانک تمدید خواهد شد و این تصور که تمدید، یکی از مراحل پرونده ها می باشد باید از اذهان مشتریان خارج شود. بنابر این از تمامی همکاران خواست تا ضمن ایجاد این فرهنگ بین مشتریان تلاش نمایند تا پایان سال 1394 تمام پرونده های مسکن مهر، به فروش اقساطی تبدیل شوند.



مدیر شعب استان همچنان بر لزوم وصول مطالبات بانک در زمینه تسهیلات روستایی و زلزله زدگان تاکید کرد و مراجعه حضوری همکاران به روستاها و مذاکره با مسیولین محلی را از راهکارهای موثر در این زمینه دانست.
در ادامه این جلسه محبوب قرصی معاون اجرایی مدیریت شعب استان طی سخنانی ضمن تشکراز تلاشهای همکاران دایره وصول مطالبات، سال جاری را سالی متفاوت در زمینه فعالیت در وصول مطالبات خواند و افزود: همکاران در صف و ستاد باید دست به دست هم بدهیم و با صرف انرژی مضاعف قدمهای موثر و مطلوبی را در این زمینه برداریم.
وی استخراج گزارشات و آمارهای منسجم و منظم و یکپارچه و پیگیری مستمر پرونده های معوق را از رموز موفقیت در زمینه وصول مطالبات معوق دانست و ادامه داد: عملکرد شعب در این زمینه باید با برنامه باشد و نظارت بر عملکرد شعب نیز برعهده مسیولین زیربط در مدیریت بطور نظام مند خواهد بود.
امیر رنجبریان معاون مالی و فناوری مدیریت شعب استان نیز طی سخنانی به تشریح موارد مطرح شده در جلسه ارزیابی عملکرد مدیریت ها در ادارات مرکزی در خصوص وصول مطالبات پرداخت و ضمن بیان سیاست جدید بانک در زمینه کاهش وصول مطالبات نقدی، ازدرج، درصد تحقق اهداف تمامی شعب در سامانه اطلاع رسانه مدیریت شعب استان (آمار 30) بصورت مدون و بروز، برای اطلاع رسانی مؤثر شعب، خبر داد.
در ادامه جلسه آقایان کفشدوزی، سلیمی، رضایی، بایندور و ریشی مسایل و مشکلات مربوطه را مطرح نمودند و در خصوص آنها بحث و گفتگو انجام گرفت و راهکارهای مناسبی برای پیگیری، در جلسات آتی کمیته وصول مطالبات مطرح گردید.
آخرین بروزرسانی 1394/4/21