تازه های اخبار تازه های اخبار

« دهقان نيري رييس اداره كل حسابداري: سوددهي شعب شديداً متاثر از مطالبات معوق مي باشد »

دوره آموزشي منابع و مصارف در بانك مسكن با رويكرد وصول مطالبات با حضور مسوولين و كارشناسان مديريت، مسئوولين شعب و روساي دواير خدمات بانكي برگزار گرديد.

به نام خدا

« دهقان نيري رييس اداره كل حسابداري: سوددهي شعب شديداً متاثر از مطالبات معوق مي باشد »

 

       دوره آموزشي منابع و مصارف در بانك مسكن با رويكرد وصول مطالبات با حضور مسوولين و كارشناسان مديريت، مسئوولين شعب و روساي دواير خدمات بانكي برگزار گرديد.

 در اين گردهمايي كه با دعوت از  سعيد دهقان نيري رييس اداره كل حسابداري و معتمدي  كارشناس  اداره كل مزبور، وبه منظور تغيير نگرش همكاران در حوزه هاي منابع و مصارف برگزار گرديد، صورت هاي مالي كلان بانك توسط رييس اداره مزبور و كارشناس اعزامي مورد تجزيه و تحليل و بررسي قرار گرفت.

       در  گردهمایی مزبور زينلي مدیر شعب استان بوشهر، به ارائه آمار عملکرد مديريت در شاخص هاي مختلف پرداخت و عنوان داشت: تاكنون حركت بسيار خوب و مطلوبي داشته ايم  و در حال حاضر در جذب منابع در جايگاه نخست كشوري قرار داريم که این موفقیت با تلاش و کوشش بي منت  همکاران میسر گردیده است.

   وي با تاكيد بر پي گيري جدي در بخش وصول مطالبات خواستار تعيين تكليف هرچه سريعتر پرونده هاي مشاركتي شد و  اهميت پيگيري ماده 2 تبصره 35 را فوق العاده خواند و افزود: فقط تا پايان سال جاري جهت بهره مندي از اين فرصت استثنايي مهلت داريم كه مي بايست نهايت استفاده را از اين موقعيت مهيا شده ببريم .

  سپس سعيد دهقان نيري رييس اداره كل حسابداري كه به دعوت مدير شعب استان به بوشهر سفر نموده بودند،هدف از تشكيل جلسه را افزايش آگاهي همكاران خواند و سپس در خصوص مديريت منابع و مصارف با رويكرد وصول مطالبات در بانك مسكن به تفصيل مواردي را عنوان داشت.  وي گفت: موضوع اصلي بانك در اين روزها وصول مطالبات است كه بايد اهتمام  و تلاش اصلي همكاران معطوف اين مقوله مهم باشد. دهقان نيري افزود: بايد در جهت هم افزايي  اطلاعاتمان را با هم به اشتراك گذاشته  و بدنبال راه حل هاي ساده ولي كاربردي باشيم.

  همچنين ايشان با تشريح  و تجزيه و تحليل تجربه موفق برخي كشورها در وصول مطالبات، به آسيب شناسي كلان مطالبات معوق، عوامل ايجاد مطالبات معوق، تاثير مطالبات  بر روي صورتهاي مالي بانك، راه كارهاي كاربردي پيشگيري از معوقات و تاثير مطالبات معوق بر نسبتها و صورتهاي مالي و سود و زيان بانك پرداختند.

      در بخش ديگر معتمدي كارشناس  اداره كل حسابداري به تشريح مقوله  مديريت منابع و مصارف در بانك مسكن با رويكرد وصول مطالبات پرداخته و در اين خصوص مطالبي را به شركت كنندگان در همايش ارائه نمود. 

           در ادامه با برگزاري پنل تخصصي متشكل از رييس اداره كل حسابداري، كارشناس اداره مزبور، مدير شعب و معاون مديريت، به صورت ويژه ماده 2  تبصره 35  مورد بررسي قرار گرفت و به سئوالات مسئولين شعب پاسخ هاي  لازم ارائه گرديد.

 در انتهاي اين گردهمايي كليه همكاران شركت كننده با مسوولين مديريت ميثاق بسته تا عزم خود را جزم نموده و با استفاده از تمامي امكانات و ظرفيت هاي موجود نظير طرح چاوش و ماده 2 تبصره 35 در راستاي وصول مطالبات بانك از هيچ كوشش و تلاشي دريغ ننمايند.

 

 

آخرین بروزرسانی 1397/11/9