تازه های اخبار تازه های اخبار

بازدید رییس اداره کل امور مدیریتهای شعب از مدیریت البرز

جعفر آقا ملایی – رئیس اداره کل امور مدیریتها ی شعب – به منظور بازدید از مدیریت البرز به این استان سفر کرد.

جعفر آقا ملایی – رئیس اداره کل امور مدیریتها ی شعب – به منظور بازدید از مدیریت البرز به این استان سفر کرد.

 

طی این سفر در نشستی که به منظور تبیین سیاستهای بانک و بررسی عملکرد مدیریت البرز با حضور آقا ملایی – رئیس اداره کل امور مدیریتهای شعب - ، اسلامی – مسئول دایره هماهنگی اداره کل امور مدیریتهای شعب - ، نعیمی – مدیر شعب استان البرز– و مسئولان مدیریت البرز برگزار گردید ، آقا ملایی با بیان اعلام مراتب تشکر مدیر عامل محترم بانک و اداره کل امور مدیریتهای شعب در خصوص زحمات همکاران در سال گذشته  ، با بیان مطالبی در خصوص مسائل بازار پولی و مالی کشور در طی سال گذشته ، گفت : مسائل به وجود آمده پیرامون بازار های موازی و به تبع آن تغییرات نرخ سود انواع سپرده های بانکی منجر به تصمیماتی در اتخاذ راهبردهای کلان بانک در این خصوص گردید که مبنا در اخذ این تصمیمات به کار گیری اصول هزینه و فایده و رعایت صرفه و صلاح بانک بود که تمامی این اقدامات و تصمیمات بر اساس ساعتها بررسی کارشناسی شده بود که در نهایت منجر به برگرداندن اعتماد نفس به بدنه بانک بود .

 

ایشان با اشاره به اینکه اداره کل امور مدیریتهای شعب با برگزاری این جلسات ، بیانگر دیدگاههای مدیران ارشد بانک می باشد ، بیان نمود : : آمار و ارقام نشانگر تلاش همکاران مدیریت البرز در اکثر بخشها می باشد امّا بایستی تلاش و کوشش را تا رسیدن به اهداف تعیین شده مضاعف نمائیم و برای رسیدن به این اهداف راههای جدیدی ارائه نمائیم ودر این راستا می بایست با استفاده از رهنمودهای مدیران ارشد بانک برای تحقق اهداف همت کرده و بتوانیم جایگاه بانک را در استان و در میان مدیریتهای کشور ارتقاء دهیم . در این بین اداره کل امور مدیریتهای شعب با حمایت از همه همکاران به عنوان گوش شنوا آماده ارائه راهکار و تبادل نظر با همکاران می باشد

وی در ادامه با اشاره به مفاهیم ارزنده ای در مدیریت چون روحیه مشارکت پذیری ، اعتماد سازمانی ، مثبت اندیشی و هم سویی سازمان و ... گفت : با توجه به اهمیت اهداف تعیین شده با تقویت تعهد و اعتماد سازمانی و با تقویت روحیه مشارکت پذیری و نهادینه کردن آن سازمان را تقویت کرده و با رصد کردن عملکرد رقبا تصمیمات و اقدامات لازم در جهت جذب منابع و افزایش سهم بانک از بازار مالی کشور انجام دهیم

ایشان در ادامه با اشاره به بحث شایسته سالاری ، تعهد اخلاقی، تعلق سازمانی ، توانایی پذیرش مسئولیت ، خلاقیت و دانش سازمانی ، روحیه مشارکت پذیری ، هم سویی سازمانی و .... را از عوامل مهم در این راستا برشمرد .

آقا ملایی نظارت مؤثر و مستمر بر عملکرد شعب را مورد تأکید قرار داده و آن را به عنوان عامل مهمی در جهت اشراف مسئولان به نقاط قوت و ضعف زیر مجموعه قلمداد کرد .

وی ارایه آموزش های لازم و تقویت دانش کاری کارکنان را به منظور ارتقای توان پاسخ دهی و جانشین پروری در راستای اهداف تعیین شده سازمان دانست و تصریح کرد : آموزش و تقویت روحیه آموزش پذیری و استفاده از تمام ظرفیت های انسانی موجود و اشاعه فرهنگ مشارکت پذیری از عوامل مهم ترقی و تعالی بانک می باشد .

ایشان با اشاره به عملکرد مطلوب مدیریت در جذب منابع گفت : با توجه به حجم بالای تسهیلات پرداختی در این مدیریت باید در خصوص کاهش نسبت مانده تسهیلات به منابع برنامه مدونی را در دستور کار قرار داد و در این زمینه تلاش همه همکاران در خصوص تعادل منابع و مصارف ضروری می باشد
ایشان در ادامه سخنان با اشاره به بحث وصول مطالبات معوق گفت : یکی از راهکارهای افزایش توان مالی بانک وصول مطالبات معوق می باشد که بایستی روند کاهشی را در پیش گیرد و علی رغم مشکلات موجود مدیریت البرز بایستی حرکت رو به جلو را ادامه دهد


ــ ایشان در ادامه این سفر و طی بازدید از برخی شعب منطقه با اشاره به اهمیت شعبه در نظام بانکی گفت : شعب بسیار حائز اهمیت بوده و نقش رؤسای شعب در این میان بسیار مهم است و بایستی با اشرافیت به کار و آمار شعبه ، تغیرات شعبه را به ریز تجزیه و تحلیل کنند و در این راستا برقراری ارتباطات منطقی با مسئولان بالا دست و کارکنان شعبه نیز ضروری می باشد. همچنین تلاش های شعبه نیز بایستی ارائه دهنده تابلویی از شعبه باشد. و در نهایت می بایست همکاران شعبه با پرداختن به بحث جانشین پروری ،کنترل و نظارت و همچنین تکریم ارباب رجوع درعمل چشم اندازی زیبا را برای بانک ترسیم نمایند
در ادامه این نشست فریبرز نعیمی با اشاره به آمار و عملکرد مدیریت در 6 ماهه اول سال گفت : موفقیت در هر سازمان مرهون تلاش افرادی است که با برنامه ریزی، همد لی، مشارکت در تحقق اهداف تعیین شده ، تلاش نموده و تا رسیدن به اهداف ایستادگی می کنند لذا در راستای تحقق اهداف بایستی به تقویت بانکداری الکترونیکی با هدف سرعت دهی و ارائه خدمات مطلوب با حداقل خطا، استفاده از کارکنان خبره، متخصصان حرفه ای ، تشخیص فرصت های جدید، ارتباط دائمی با مشتریان، زیر ذره بین قرار دادن جامعه هدف ، تغیرات به روز پیگیری های مستمر و مداوم پرداخت

وی تصریح کرد : استفاده از بیانات و راهکارهای ارائه شده توسط آقای آقا ملایی و سایر مدیران ارشد بانک در واقع به منزله کلاس آموزشی برای همکاران بوده و قطعاً در بهبود عملکرد همکاران نقشی به سزایی خواهد داشت .

 

آخرین بروزرسانی 1394/4/22