تازه های اخبار تازه های اخبار

با حضور مدیر شعب استان برگزار شد:

نشست روسای شعب

نشست روسای شعب استان البرزبا حضور مدیر ،مسئولین مدیریت و روسای شعب استان به منظور انتقال مسائل و موضوعات مطرح شده در سمینار مدیران عالی بانک و تبیین راهبردهای مورد انتظار در محل ساختمان مدیریت برگزارشد

نشست روسای شعب استان البرزبا حضور مدیر ،مسئولین مدیریت و روسای شعب استان به منظور انتقال مسائل و موضوعات مطرح شده در سمینار مدیران عالی بانک و تبیین راهبردهای مورد انتظار در محل ساختمان مدیریت برگزارشد

 

فریبرز نعیمی مدیر شعب استان البرز با اعلام اینکه حرکت های بانک در بخش های مختلف اعم از جذب منابع ،وصول مطالبات و سایر بخشها در چارچوب برنامه بانک آینده محور ومبتنی بر رویکردهای کاملا" اقتصادی و معیارهای علمی خواهد بود بر لزوم همراهی همه کارکنان در تحقق بخشی به اهداف این برنامه تاکید کرد

مدیر شعب استان جذب منابع را کماکان اولویت اصلی بانک بر شمرد و با توجه به نقش منابع ارزان قیمت در پیشبرد اهداف بانک بر تقویت حسابهای صفردرصدی و کاهش هزینه پول برای بانک تاکید کرد

وی با بیان اینکه دستاوردهای موفق وصول مطالبات این مدیریت  در 8 ماه گذشته از برخی عوامل و نقاط قوت ناشی میشود، پیگیری و برنامه ریزی بر اساس این موفقیت ها را یکی از ضرورت های این بخش دانست که تجربه آن باید در برنامه ریزی های ماههای آتی مورد توجه قرار گیرد.

مدیر البرز درادامه به برگزاری نشستها و مذاکرات مختلف با اشخاص حقیقی،حقوقی که مطالبات بانک از آنها فراتر رفته است اشاره کرد وگفت : در چند ماه گذشته با تهیه جدول کاملی از پرونده های مطالباتی ،ترسیم مسیر روشن ،برنامه ریزی و تلاش همکاران توانسته ایم جلسات مذاکره ای و دوستانه ای را با مشتریان و بدهکاران برگزار نماییم واقدامات  مطلوبی را در راستای تعیین تکلیف وصول مطالبات به انجام برسانیم.

نعیمی در ادامه اظهار داشت: برای تخصیص مطلوب منابع،  به تجهیز و جذب منابع نیاز مبرم داریم که وصول مطالبات معوق و حساسیت همکارانمان در این بخش به نوعی برگشت منابع بانک و جذب منابع است.

نعیمی تغییر نگرش در مسیر بازاریابی را جزء دیگر ضرورت های این حوزه دانست و تصریح کرد:فعالیت بلند مدت و نهادینه در زمینه بازاریابی مستلزم بهره گیری از نوآوری،برنامه ریزی با استفاده از الگوها،ابزارها و روش های نوین خواهد بود وباید برای تمام بخش های این حوزه اعم از جذب،نگهداری و اداره مشتری برنامه ریزی جداگانه داشته باشیم.

نعیمی در ضمن قدردانی از حمایتهای مدیران ارشد بانک تصریح کرد: مدیریت البرز برازنده شرایط بهتری است و گام اصلی را باید با تلاش و دلسوزی تک تک کارکنان برای حفظ وارتقاء جایگاه مدیریت البرز در تمامی بخش ها برداشت

 

مدیر شعب البرز توجه به جذب منابع  و بررسی سرفصل های مطالبات بصورت تفکیکی و توجه به نسبتهای مختلف را مهم تلقی کرد و افزود: در فرصت پیش رو مطالبات و افزایش منابع در درجه اول فعالیتهای بانک محسوب می شود و نقش روسای شعب در نیل به ا ین اهداف بسیار مؤثرو انکار ناپذیر است

وی افزود : تمامی کارکنان مستقر در صف و ستاد از بالاترین رده تا پایین ترین رده باید با دلسوزی ، همدلی ، همفکری و همکاری نسبت به انتظارات بانک حساس بوده وستاد موظف به پیگیری تمامی درخواستها و رفع مشکلات شعب می باشد.

مدیر شعب البرز ادامه داد:همکاران باید از طریق برقراری ارتباط منطقی و تعامل، تصویری مثبت از بانک در ذهن مشتری ایجاد کنند و برای زنده نگهداشتن دارایی های بانک وادامه چرخه فعالیت بانک تمام تلاش خود را به کار گیرند.

نعیمی در ادامه مباحث پیرامون جذب منابع به اهمیت و حساسیت جذب منابع صفردرصدی پرداخت و تصریح کرد با توجه به گرانقیمت بودن سپرده های امروز بانک باید از هر استعدای برای جذب این نوع منابع بهره جست،هرچند که این بدان معنا نخواهد بود که اهلیت مشتری و اصول اعتبار سنجی نادیده گرفته شود

وی با اشاره به برنامه های اداره کل طرح و برنامه در خصوص معرفی طرحهای جدید تصریح کرد:متاسفانه در بسیاری موارد مشاهده می شود مزیت های فعلی بانک نیز ناشناخته باقی مانده است

مدیر استان توسعه فعالیتهای تجاری و کارمزد محور را از دیگر مسائل مطرح شده در نشست مدیران عالی بانک دانست و تعدیل مانده تسهیلات به مانده منابع را از اهداف بانک در فعالیتهای آتی به نحوی که تلاش شود تا نسبت80درصد همواره رعایت شود خواستار شد ،وی با توجه به میزان بالای پرداخت تسهیلات در استان البرز راه حل حصول به این هدف را افزایش منابع دانست

فریبرز نعیمی سپس به لزوم ایجاد فضای همدلی و محبت در همه سطوح بانک اشاره کرد و آنرا وظیفه همه کارکنان در تمامی رده ها دانست

وی از دایره ارزیابی خواست تا ضمن حضور در نشست های کمیته وصول مطالبات پرونده های تسهیلاتی را که به لحاظ ثبت آدرس دچار مشکل می باشند را مورد بازبینی قرار دهند

مدیر شعب البرزعدم تکریم مناسب ارباب رجوع را با توجه به فضای رقابتی در شبکه بانکی موجب ایجاد خسارت و زیان به بانک دانست و تصریح کرد :در این رهگذر نقش رییس شعبه در راهبری کارکنان ،آموزش و ایجاد حساسیت مهم و بی بدیل می باشد.

رعایت نظم و انضباط اداری ،حضور منظم روسای شعب در محل کار و رعایت نظافت و آراستگی شعب از دیگر مواردی بودند که مدیر شعب استان بر لزوم انجام آن تاکید داشت
مدیر البرز پاسخگویی به مکاتبات را در زمان مقرر از انتظارات مدیریت استان دانست که باید در سریعترین زمان از طرف روسای شعب مورد رصد قرار گیرد

نعیمی به بدنه جوان نیروی انسانی در مدیریت استان البرز اشاره کرد و افزود این پتانسیل ارزشمندی است که مسئولین شعب باید ضمن مشارکت دادن آنها در تصمیم سازی و تصمیم گیری از قابلیتهای موثر این نیروها استفاده نمایند بندند

مدیر استان در ادامه با تأکید بر نقش مسئولین شعب در تحقق اهداف و آرمان های بانک خاطرنشان کرد : راه حل بسیاری از مشکلاتی را که در بانک با آن روبه رو هستیم باید در شعبه جستجو کرد زیرا تماس مستقیم کارکنان با مشتریان علاوه بر ایجاد ظرفیت های خوب در شعب ، نوع اطلاعات و تجربه ای را به همراه دارد که می تواند در شناخت و حل مسائل مشتریان کارساز باشد

وی در ادامه این نشست اظهار داشت: برنامه ریزی، نظارت، پیگیری، توجه به کارکنان زیر مجموعه و عدم روز مرگی از مهمترین وظائف مسئولین شعبه اعم از رئیس و معاون شعبه می باشد و در مقابل اعطای حق مسئولیت شعب و دوایر،مسئولین بایستی همواره پاسخگو باشند

 مدیر شعب استان در ادامه یکی از برنامه های اصلی بانک را همراه کردن کارکنان با اهداف سازمانی دانست و تصریح کرد : اگر بخواهیم در هر کاری به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم ، مطمئناً همفکری و همبستگی اعضاء و پرسنل سازمان را نیاز خواهیم داشت وتنها در این صورت بوده که اهداف سازمانی میسر می شود . ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به اخلاق حرفه ای والگوسازی اشاره کرد و بیان کرد : همکاران با سابقه به ویژه در سطوح مدیریتی اهمیت این موضوع را به سایرین اطلاع داده تا کلیه کارکنان شعبه از روحیه نظم پذیری و رعایت سلسه مراتب اداری برخوردار شده و همچنین با ایجاد محیطی با نشاط و آرام این وظیفه را در جهت کسب نتیجه مطلوب به سایرین انتقال دهند
مدیر شعب استان البرز با عنوان این مطلب که پرداخت سود بالا صرفاً منجر به جذب مشتری نمی شود تصریح کرد: درصد عمده ای از مشتریان به دنبال حفظ شخصیت، احترام و تکریم از سوی کارکنان بانک می باشند و با رعایت نکات و موارد تکریم مشتریان می توانیم در جذب مشتریان وفادار و متعهد موفق عمل کنیم
نعیمی در ادامه تشریح کرد: وفاداری و برخورداری از روحیه تعلق و تعهد به بانک به این معنی است که با سردی و گرمی و در شرایط سخت و خوب همراه مجموعه باشیم و برای اینکه بتوانیم این وفاداری را به دیگران منتقل کنیم باید ابتدا از خودمان شروع کنیم
در ادامه این نشست برزگر معاون اجرایی مدیریت استان با بیان اینکه: بانک مسکن از ظرفیت و توانایی های بسیار بالایی برخوردار است و وظیفه ما انتقال مطلوب این توانایی ها به مشتریان است گفت:دراین راه باید به جای إحصاء نداشته ها و کاستی ها به داشته ها و توانایی هایمان فکر کنیم.

وی همچنین به نقش ویژه شعب در فرایند تعالی بانک اشاره کرد و ادامه داد:همه همکاران به ویژه بدنه جوان بانک باید همواره به عنوان رکن و مسئولین آینده بانک مسئولیت پذیر و صاحب فکر و اندیشه باشند

سپس مهدی آل وردی معاون مالی و فناوری مدیریت استان به اهمیت بانکداری الکترونیک در بازار رقابتی بانکها پرداخت و از حاضرین در نشست خواست تا با معرفی خدمات الکترونیک بانک مسکن و تشویق و ترغیب مشتریان به استفاده از درگاههای مجازی خدمات ایتنرنتی سهم مدیریت را در این بخش افزایش دهند

مهدی ال وردی گسترش بانکداری الکترونیک وترویج و آموزش بانکداری مجازی را گامی مهم درکاهش حجم کار شعب دانست

معاون مالی مدیر شعب در ادامه این نشست به مواردی از قبیل آموزش کارکنان ، علی الخصوص متصدیان و همکاران جدید الاستخدام، ایجاد گردش شغلی ، ایجاد انگیزه و جابجائی بر اساس شایسته سالاری ، انجام مستمر جلسات بخشنامه خوانی ، اعتبار سنجی پرونده های تسهیلات ، تکریم ارباب رجوع ، انضباط اداری ، شناسائی کارکنان خلاق و کنترل و نظارت اشاره کرد و آنها را جزء اولویتهای مهم و اساسی بانک برشمرد

 

آخرین بروزرسانی 1394/4/22